Ingen vet nånting om nånting

Ett torp i skogen, så mysigt! Var och grillade med moster och familjer ute i skogen i helgen, jättemysigt och trevligt. Tänk när man blir så vuxen att man anordnar grillkvällar med sina syskon och deras familjer. Har en bit dit känner jag, men längtar redan. Mosters sambos ena syster jobbar med konst och hon ska få måla en tavla med en ängel, men det vet hon inte ännu. :) Nejdå, men jag ska prata med sambon om han kan prata med systern eller om jag kan få några kontaktuppgifter eller nåt för jag bara älskade hennes tavla som hängde så fint på en av väggarna i den för övrigt mysiga stugan.

Tre anställningsintervjuer denna veckan. Har jag en ordentlig näve otur så vill ingen av ställena ha mig, men då har jag iaf fått öva mig på att gå på anställningsintervjuer och eftersom jag inte har gjort det tidigare kommer det vara en stor erfarenhet att bära med sig till nästa intervju.

Längtar tillbaka till livet i Linköping nu, dessvärre finns inte det livet som jag lämnade kvar. Jag är inte längre student, mina vänner finns inte länge kvar där, dåvarande sambon har tagit sitt pick och pack och flyttat till Stockholm. Men en sak är densamma och det är isshowen. Jag tycker att det är lika roligt som förra säsongen och förväntningarna är nog snäppet högre än i fjol. Jag åker tillbaka till Linköping på fredag kväll men sen vet jag inte hur långvarig jag blir. Allt hänger på hur det går med jobb. Jag ska läsa en grundkurs i genusvetenskap, men helst av allt vill jag ha jobb och bättre upp hade varit att ta med sig hela lägenheten till Stockholm och bo med älsklingen igen.

Mina tankar och känslor är helt kluvna, men nån gång ska det nog reda ut sig för mig också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0