En myshelg till ända

Nu var ännu en helg till ända och ny arbetsvecka börjar imorgon kl. 07.30.

Den här helgen har bjudit på mycket busväder och produktivitet. I fredags blev jag hämtad på jobbet av mamma. Hon skjutsade in syster, bror och Albin till Hässleholmsfestivalen och plockade upp mig på vägen hem. Lyxigt värre!

På lördagen körde jag, pappa, mamma, Ronja, Albin och dom två små hundarna till Vesljunga och grillade. I Vesljunga möttes vi av rejält med vind och det försvårade vårt projekt, nämligen grilla med engångsgrill. Som tur var hade vi två engångsgrillar med oss för den första ville inte alls. Jag och pappsi försökte få fyr på den mitt på stranden i all vind, och misslyckades givetvis. Den andra hade vi lite mer tur med för då hade pappa letat upp ett hyfsat bra ställe i lä, mellan några stugor så då fick vi bättre sprutt på det hela. Visst, en och annan korv blåste av grillen och ner i sanden, men det var mysigt ändå! Och dom där två små underbara hundarna stormtrivdes. T o m så Picasso gick i vattnet med tassarna för att hämta en pinne, inte illa han som är livrädd för vatten. På kvällen åt vi kräftor och tittade på film, mysigt värre! Längesen jag faktiskt hade en slappedag med mysiga saker. Mellan varven denna dag hann jag givetvis sy en del också, både till showen och till mig själv. Jag och Jocke har för ett x antal månader sedan köpt en bänk till hallen, men inte blivit färdiga att fixa en dyna att lägga ovanpå. Nu har jag äntligen fått hem skumgummit som jag blivit lovad från en av lillebrors bekanta och sytt ett fint överdrag. Dock tog det där förbannade överdraget ganska lång tid för det blev fel gång på gång. Aja, nu är det i vilket fall klart!

Idag har jag inte gjort för mycket. Jag har sytt lite showkläder och insåg, under tiden jag sydde, att jag bara har två dräkter kvar och lite pill på en tredje. Det känns helt ofattbart. Det är augusti och jag är klar med modellerna till kläderna som ska vara med i showen den 24-26 april år 2009. FRAMFÖRHÅLLNING! Har börjat packa för tillbakaflytten till Södertälje idag för jag vet inte när annars jag ska hinna. Det känns både skönt och ledsamt att packa ner mitt liv på Sparvgatan i några väskor. Men det är ju faktiskt inte där jg bor längre, och har inte gjort på snart 4 år, men ändå känns det sorgligt. JAg får trösta mig med att jag kan komma och hälsa på precis hur ofta jag vill och orkar.

Och nu är det som sagt en ny arbetsvecka. Dock tror jag veckan kommer gå väldans fort för imorgon efter jobbet ska jag iväg, på tisdag ska vi till mormor, på onsdag ska jag på bodypump med Lukas och på torsdag kör vi när jag kommit hem från jobbet.

Men det bästa just nu är ändå att OS har startat. Och tänka sig att Sverige redan lyckats ta en silvermedalj. Eller ja, inte Sverige, men en svenska. Är det inte märkligt hur man helt plötsligt klassar sig själv som medaljös bara för att personen i fråga kommer från Sverige? Jag har aldrig gjort det, men många gör det och jag tycker det är ett märkligt fenomen...!

Kommentarer
Postat av: Sverrelinnea

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2010-05-05 @ 10:44:32
URL: http://sverrelinnea.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0