Första dagen på jobbet

Ja allt som jag hade listat upp på min "att-göra-lista" igår blev inte av, som vanligt. Jag gjorde ingen budget till isshowen, jag städade inte heller min garderob. Men det kan bli min fredagssyssla efter jobbet då Jocke ska in med alla tranieer till Stockholm för lite kvällsaktiviteter.

Idag var första dagen på gamla jobbet. Känns helt okej att vara tillbaka, men då verksamheten jag jobbade i nere i Skåne var väldigt organiserad och helt fantastisk, känns det lite jobbigt att komma tillbaka till totalt KAOS. Det var inte direkt så att jag låg sömnlös hela natten, funderade över vilka mina kollegor blir, hur personalen är, hur boendet ser ut, om jag kommer hitta till jobbet och inne i lokalerna. Nej allt det där klarade jag av i september förra året. Det kändes lugnt och säkert att komma tillbaka till jobbet. Alla var så glada att se mig och det värmde! Visst vara där en och annan ny boende och någon ny usk:a eller vårdbiträde, men det ska nog inte vara några problem att lära känna dom.

Och nu ikväll har kablarna till vårt lilla projekt här hemma äntligen kommit. Jocke håller på som bäst just nu, och jag sitter här i väntan på att vi ska köra och handla. Har inte ätit kvällsmat ännu och klockan börjar bli mycket. Jag var färdigt med handlarlistan för längesen, men Jocke är en såndär som går och drar benen efter sig och aldrig blir färdig till det han borde bli färdig till, men jag har vant mig. :) Vill man t ex att han ska följa med på nånting ska man säga att det börjar minst 1 timme innan det egentligen börjar, då har vi iaf en ärlig chans att faktiskt inte vara sist dit.

Men nu bär det av till kommunistaffären för att inhandla sakerna på min fina lilla lista och sen blir det fiskpinnewraps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0