Listor

För snart ett år sedan satt jag och min fd kollega Martin och pratade om listor. Ja ni vet såna listor där man stolpar upp allt man ska göra, allt man ska handla, allt man ska packa osv. Tidigare har jag alltid bara skrivit de olika sakerna på varsin rad och när uppgiften är utförd har jag bara strukit över det som stått på just den raden. Men Martin, Martin han är smart. Han vet hur man ska göra för att känna sig lite bättre trots att man redan är jätteduktig som gjort allt som står på listan som man gjort. Han gör små boxar framför varje rad, och när uppgiften är utförd gör han ett kryss i boxen. Visst, det är ju inte i klass med Einstein, men ni skulle bara veta vad mycket roligare jag tycker det är att göra lister och utföra det som jag har på min lista. Och idag är en sån dag där det känns som om listan aldrig tar slut.

[ x ]  tvätta sängkläder och handdukar (6 maskiner)
[ x ]  mangla sängkläder
[ x ]  torktumla handdukar
[ x ]  dammsuga undan det som Jocke skräpat ner med
[   ]  göra budget för ISSHOW 2009
[ x ]  afrodans på Gröndal
[   ]  städa i min garderob
[ x ]  göra program till ISSHOW 2009
[ x ]  bädda rent i sängen
[ x ]  hitta en strategi för hur jag ska kunna torka alla sängkläder i lägenheten, som jag tvättat och manglat

Samtidigt som jag ska göra allt detta är det OS på tv, och som den sportfåne jag är har jag väldigt svårt för att slita mig. Stod och manglade i 1 timme nere i källaren när Jörgen Persson spelade pingis så jag missade hela matchen, surt. Men som tur var gick han vidare. Och nu är det gala i gymnastik, en sport som påminner väldigt mycket om konståkning så det är svårt att låta bli att titta. Medan jag tittat på uppvisningen har jag upptäckt en ny gren inom gymnastiken som jag aldrig tidigare hört talas om eller sett på tv, nämligen trampolin. Väldans häftigt att titta på!

Nej det är väl bäst att jag försöker beta av min lista så jag hinner klart innan det är afrodans kl. 18.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0