Motorolja

Ja motorolja är för tillfället den sämsta uppfinningen som någonsin funnits. Jag och Jocke hade varit i Saltå Kvarn och ätit brunch i lördags och på vägen tillbaka hem till Södertälje lekte Jocke lite rally och när vi kom hem för att ta ut backen som vi hade i bagaget, upptäckte vi att 2 liter motorolja runnit ut i hela bagageutrymmet. Och i vårt bagage är det sånt där luddigt material som bara suger åt sig allt som inte är torrt som snus. Så nu har vi en "halvtrasig" bil.

Men vi hängde inte läpp så länge för på kvällen var det dags för lite festligheter hemma hos Jockes chef. Det var en trevlig tillställning med god mat, kul tipsrunda och en och annan kul hemlighet som avslöjades. :) Och vilket fint hus han, frun och barnen bor i!

Jag börjar bli lite stressad inför showen nu. Har inte fått in alla anmälningar och showgruppen är väldigt seg på att säga ja eller nej. Ska det vara så svårt? Vill jag vara med eller inte?! Programmen har börjat falla på plats och dräkterna är snart klara. Men ändå känns det som det är massor kvar att göra innan vi ens kan börja arbetet. Det viktigaste just nu är att veta hur många som ska vara med i showen så jag kan göra en definitiv budget vad gäller inkomster exl. sponsorpengar. Jag glömmer mellan varven hur mycket jobb det egentligen är med en isshow, men det är nog för att jag under själva showen tycker att det är värt allt slit!

Och vår lägenhet börjar likna mer och mer ett riktigt hem. Vi har fått upp kabellister, hallbänk, gjort i ordning i vitrinskåpet, köpt nya blommor. Det är fortfarande en del saker kvar att fixa med, men snart så vågar vi ju tom bjuda hem folk på middag eller bara ett litet besök.

Skulle gått på Step/styrka idag på Gröndal, men receptionisten ringde mig vid 17.30 för att meddela att instruktören fått förhinder och att passet blev inställt. :(

På bussen idag utspelade sig en väldigt märklig händelse och jag var skraj som tusan. En man i 30-35-årsåldern klev på bussen i Södertälje centrum och ställer till med värsta scenen och sitter och pratar för sig själv och gör tecken för halshuggning (och luktar svett så in i, ja jag har nog aldrig känt en så stark svettos tidigare i mitt liv) och allt detta gör han i sätet mittemot mig. Jag fick verkligen bita mig i läppen och titta ner i golvet hela resan för vem vet vad han hade fått för sig om han upptäckt att jag kollat på honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0