OS-fantast!

Sporttokig som jag är är det väldigt jobbigt att följa OS via aftonbladets hemsida. När det är OS sitter jag normalt sett som klistrad vid tv:n. Men det är inte längre möjligt. Nu har jag ett jobb att sköta, vilket jag aldrig haft under något annat OS. Det är bara att acceptera. Men det är inte särskilt svårt att förstå dom som sjukskriver sig för att titta på OS, för det är en väldans "folkfest", men samtidigt är det väldigt omoraliskt. Jag som får dåligt samvete bara jag stannar hemma från en föreläsning som jag på förhand vet är superdålig och kommer att ge absolut ingenting (nej, jag pluggar inte längre, men kom inte på någon bättre liknelse).

Idag är näst sista dagen på jobbet. Efter jobbet i Stockholm lärde jag mig en rejäl läxa och det är att inte spara allt "fixande och ihopplockande" till sista dagen. Jag har skuffat undan lite saker varje dag den här veckan. Försöker avsluta det jag påbörjat och göra en ordentlig överrapportering till min kollega som kommer tillbaka från en låååång semester på måndag.

Hälsade på mormor igår. Det var trevlig och gott. Alltid massa fika när vi kommer dit. :) Hundarna var också med. Dom ville klart inte vara inomhus (mormor bor långt ute i skogen) så de var ute och sprang i regnet. Inte mysigt med blöt hund!

Idag blir det bodypump med min favorit-Lukas. Missade förra veckan, men idag kör jag järnet igen och hoppas på att undvika lite av den träningsvärken jag fick förra gången för jag kunde knappt röra mig då och det vill jag inte uppleva igen. Visst, när jag var på konståkningsläger när jag var aktiv tränade jag 5-6 pass/dag och hade träningsvärk så jag knappt kunde sova men det var bara att dagen efter ge sig på nya 5-6 pass. Ingen rast och inget gnäll. Därför tycker jag det är lite konstigt att jag har blivit så gnällig på senare år. Träningsvärk är ju mer ett normaltillstånd än undantag för min del!

Och väskorna står i stort sett färdigpackade hemma i Osby och är redo för inpackning. Imorgon bär det av och det ska bli både skönt och ledsamt. Tillbaka till mitt egna hem och mina egna saker, mina rutiner, mitt sätt att leva. Visst har jag vuxit upp med mammas och pappas regler och sätt att göra saker på i 19 år och är van vid det, men trots att man blivit inpräntad med det sedan barnsben ändrar man på lite saker när man flyttar hemifrån och skapar sig ett eget hem. Sommaren har varit turbulent, men det har varit mysigt att vara hemma hos familjen. Förmodligen sista sommaren någonsin som vi träffas så mycket för nästa sommar ska jag se till att ha semester, och för att kunna ta det måste man ha ett ordentligt jobb, och det ska jag väl ändå kunna fixa innan det är dags?!

Kommentarer
Postat av: Bilalmarita

Great site

2008-08-26 @ 14:43:21
URL: http://bilalmarita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0