Tillbaka till vuxenlivet

Nu är jag tillbaka i Södertälje och allt vad det innebär. Jag är tillbaka till dom vardagliga sysslorna som mamma så snällt har skött åt mig i sommar när jag bott hemma i Osby. Jag måste boka tvättid, stryka tvätt, mangla sängkläder, städa, bädda sängen, handla, laga mat, planera matlådor osv.

Efter torsdagens sista arbetsdag på KVH hemma i Skåne bar det av mot Södertälje med mamma, pappa, Ronja, Albin och dom båda voffarna. Tyvärr kunde inte lillebror följa med då han hade jobb att sköta på fredagen. Resan upp, där drog jag nitlotten. Visst är min lilla Picasso söt, men ack så jobb när det gäller att åka bil. Jag, Ronja och Albin satt i baksätet med båda hundarna. Enzo är ju så liten så han får ju plats i handen (nästan iaf) så Albin och Ronja tog gärna honom i högra sidan av bilen, medan jag fick lilla Picasso. Han kunde inte ligga stilla för fem öre. Jag förstår att det kanske inte är så kul för en hund att åka bil, men varför kunde inte Picasso vara lika söt och stilla som Enzo? Han låg på golvet några minuter, hoppade upp i mitt knä någon sekund och sen ner på golvet igen. Ibland låg han i mitt knä ett par minuter och då tänkte jag

"Yes, äntligen har han somnat och ligger här nån timme"

Så fasen heller. Direkt efter jag tänkt tanken hoppar han ner på golvet igen. När vi var framme i Södertälje vid 21.40 kunde jag äntligen gå ur bilen och sträcka på benen, LYCKA!

Har hängt med familjen hela helgen. Inte det lättaste att ha två hunder på femte våningen, ffa inte när en av hundarna bara är 11 veckor gammal och håller på att bli rumsren. Men Enzo skötte sig bra och gjorde inte ner sig en endaste liten gång i vår lägenhet. Han var duktig och passade på att göra det han behövde de gånger någon tog ut honom.

Helgen har bestått av mat, poker, drinkar, OS, samtal och Tom Tits. Och sen mammas och pappas vilsegång i Södertälje med Enzo och Picasso. :) När jag, Jocke, Albin och Ronja körde till Tom Tits tog mamma och pappa ut hundarna för en promenad. Det var bara det att dom gick vilse så dom var ute i över 2 timmar. När vi kom hem ringde Ronja till dom för dom inte var hemma och då sa dom att dom var vilse. Pappa hade koll på att dom skulle gå mot vattentornet, det var bara det att han kunde inte se det var han än gick. :) Men dom kom hem till slut och då firade vi mamma med god mat och paketöppning. Det blev tacos (som syster tjatat om ett par dagar så vi gav med oss) och sen glass, "tårta" och fruktcocktail. Mamma blev glad över presenterna hon fick. Hon har aldrig haft "riktiga" handdukar på toaletten så dom blev hon glad över. Hon har endast en ordentlig linneduk så det passade också bra och sen fick hon en parfym av pappa som verkligen satt mitt i prick. En glad 45-åring tackade så hjärtligt och vi andra var glada över att hon tyckte om presenterna.

Nu sitter jag här, måndag och utan jobb. Jag är "mellan två jobb" på riktigt och det känns faktiskt bra. Jag börjar på mitt gamla jobb i Sthlm på torsdag och har därmed några dagars ledigt nu. Skönt med tanke på att jag knappt varit ledig nåt i sommar. Så nu tvättar jag, pillar med isshowen, springer runt i pyjamasen halva dagen och väntar på att Jockeprutt ska komma hem. Han har snart avverkat sin första dag på Scanias trainee-program och jag väntar med spänning på rapporten som förhoppningsvis kommer kring kl. 18.

Nu blir det lunch (ja jag sa ju att jag sprungit runt i pyjamasen halva dagen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0