Julen år 2008

Julen är över och ett nytt år står och bankar på dörren.

Hela julen spenderades hemma i Skåne i vårt röda lilla hus med vita knutar. Mycket mat, mycket sällskap och mycket vila. Ändå känner jag mig trött. Sen känner jag mig klart lite tjock efter allt ätande, men det gör majoriteten av det svenska folket efter varje jul så det var ju inget nytt. Och det är idag kl. 00.00 som alla nyårslöften ska bestämma hit och dit. Många säger att nu, NU ska de börja träna, äta nyttigt, köpa ekologiskt och rättvisemärkt, vara ekonomiska, spara pengar m.m. Jag har aldrig haft ett riktigt seriöst nyårslöfte för jag vet att jag inte kan hålla det, och det blir inget annorlunda nu. Dock skulle jag vilja hinna träna mer och äta nyttigare, men det kommer inte vara något jag ska lova mig själv för då känns det så jobbigt om jag inte hinner med träning och supernyttig matlagning.

Två kompisar till oss har däremot slagit vad, något jag skulle kunna tänka mig hellre än att avlägga ett nyårslöfte. De har lovat varandra att den som gått ner mest i vikt procentuellt sätt och minskat mest i midjemått ska få 2 000 kr av den andra. De börjar den 1 januari år 2009 och kommer att hålla på fram t o m någon gång i april år 2009.

Julafton spenderades hos mormor i skogen tillsammans med min familj, farfar och moster med familj. Det var mysigt, men den där riktiga julkänslan infann sig aldrig, men jag tror mer att det beror på vädret. Hur kul är det med regn på självaste julafton? Då ska det ju vara helt vitt ute och samtidigt ska det snöa. Barnen ska springa runt på lekplatsen utanför huset och åka pulka i backarna. Det var längesen...



Picasso och Enzo sitter och spanar in mor min när hon fixar med maten. Titta vid mumsigt Enzo (den minsta) tycker att det är


Syster och bror sliter upp julklapparna som tomtemor Susann nyss kommit med


Urval av julklappar från familjen


Urval av julklappar från Prutts familj. Fick även pengar av Prutts mormor och morfar och dom kommer jag ha med mig till Vingåker i helgen


Fick pengar av mormor och farfar och för dessa köpte jag bland annat dessa söta muggarna, tallrikarna och sockerskolen med en fin ängel på


Och sist men inte minst så fick jag denna lilla skönhet av Prutt. Nu kan jag lyssna på ännu mer musik när jag åker där på mitt stackars pendeltåg varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0