Juletid

Helgen då familjen var här passerade för en vecka sedan. Det var en mysig helg med både värme och kyla. Kyla i form av kallt väder när vi var på Skansens julmarknad och värme i form av kärlek till och från familjen. Och båda hundarna var med, som jag saknat dom! På fredagen var det mam, pap och Picasso som kom till Södertälje. Sis, Albin och Enzo åkte till Nacka för att hälsa på Albins ena bror. Vi i Södertälje åt mamsens goda bacon- och broccolipaj och satt och pratade långt ut på natten. På lördagen var det som tidigare skrivit Skansens julmarknad som hägrade. Det var väldans mysigt, men vi var alla helt fel klädda så det blev kallt ganska fort. Nästa år ska jag ta på mig termobyxor, dunjacka, vinterkängor, mössa och skidvantar så jag kan gå runt där och verkligen njuta. Nejdå, kanske inte så varma kläder, men jag ska iaf ta på mig mina vinterkängor. På kvällen gjorde vi tacos och åt mammas goda toscapäron. Underbart är kort, men jag får träffa hela familjen igen på tisdag kväll när jag far hem till Skåneland för julfirande.

I onsdags var det premiär för julmat då jag, Jocke, Nyysti och John var på julbord på Långholmens Wärdshus. Vilket julbord och vilket miljö! Det började med serverande av glögg på deras innergård, supermysigt med musik och ljus överrallt och varm glögg i en mugg i handen. Inomhus var det lugnt och skönt och inte alls så mycket ljud som jag är van vid från tidigare julbord jag varit på. Nyysti och John är verkligen två supergoa grabbar! Tänka sig att dom tre grabbarna grus har hållt ihop sen lumpen, helt otroligt! Dom har följts åt vart de än vänt sig. Alla pluggade i Linköping och nu bor alla i Stockholmstrakten.

I fredags gick min ena kollega på jobbet på semester tom den 29 december, vilket lyx! Jag kommer att jobba väldigt hattigt i jul, men det är det värt för vecka 3 bär det av till Sälen och ännu mer mys med familjen.

Idag har jag och prutt varit och gått runt på Drottningholm. Jag har faktiskt aldrig varit där tidigare. Slottet ligger ju väldigt fint och vilket stort område det var. Kan dock tänka mig att det är vackrare på sommaren. Mycket nakna växter såhär års... Efter det var vi klart hungriga (som alltid när det gäller oss). Jag hade sett en hel del skyltar med Vällingby på när vi kört mot Drottningholm och tänkte att det där Kfem som många pratar om inte kan ligga långt bort. Mycket riktigt låg det bara några kilometer från Slottet så vi körde dit och åt lite. Och vilken mat. Supergott och väldans bra då man fick ta 4 små skålar med förrätt/efterrätt. Gissa vem som tog 2 st panacotta? Sen tog vi ett varv i köpcentret också och Jocke hittade en skjorta (som jag tänkt köpa till honom i födelsedagspresent - skit!), en tröja och ett par skor. Jag såg några fina saker, men eftersom mitt konto är totalt barskrapat får det vänta till en annan gång.

Och nu sitter jag här i en nystädad lägenhet, med bullar i ugnen, glögg i grytan, pepparkakor på ett fat, Heartbreak Hotel på tv och tända ljus överallt. Det är mysigt med jul, och ännu mysigare kommer det bli imorn när jag packar för hemfärd till mysiga lilla Osby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0