Det gör så ont längst in där inne!

Ja då var det måndag igen. Lika tråkigt som alltid. Dom där måndagarna alltså...

Sitter här på kontoret och fryser. Kan det bero på att jag inte har ätit nåt pga att jag inte mår helt hundra just nu eller är det bara allmänt kallt? Det är faktiskt inte så varmt ute idag så det skulle kunna vara en bidragande orsak.

Somnade sent igår och skulle upp vid 06.30 imorse och det kändes tungt. Men idag blir det sängen lite tidigare än igår så det har nog rättat till sig till imorn. Annars måste jag säga att jag inte har haft några större problem att stiga upp på mornarna, inte som i Södertälje. I Södertälje har vi väldigt lömska lakan som liksom suger fast en i sängen trots att man måste upp. Sen kan det vara det att jag sover ensam i min säng hos mamma och pappa och inte behöver slåss med en bjässe i en säng som inte är bredare än 120 cm. Hemma i Osby har jag en 140 cm bred säng helt för mig själv.

Idag kommer förhoppningsvis dom fina sakerna till köket som jag beställt. Handdukar och annat. Hittade en supersöt sida med jättefina saker förra veckan och vara bara tvungen att köpa lite för att stilla min hunger. Det är märkligt hur jag kan vistas i Sveriges huvudstad med enormt utbud av ALLT 5-7 dagar i veckan och sen inte handla något förrän jag kommer hem till Osby. Likadant med kläder. Men jag är nog lite hemmakär trots allt. Och man är så mätt på allt när man springer runt där i Stockholm så jag tror att jag ser rött mest hela tiden. Dock ska jag besöka den där roliga t-shirtbutiken i Gamla Stan när jag kommer tillbaka upp i augusti.

Nu har vi tydligen fått virus på den stationära datorn i Södertälje och Jocke lyckas inte bli av med skiten (trots att han är superduktig på datorer och alltid lyckas lösa det mesta) så nu måste jag sitta och tänka efter var jag har alla mina saker på datorn som jag vill spara. Kommer ta hela kvällen att guida Jocke genom den där djungeln med petra-saker. Och jag har inte hela kvällen på mig för ikväll ska jag och sötissyster på Sex And The City. Längesen jag var på bio hemma i Osby, men jag vet iaf att dom har sköna stolar och bara det gör det värt att gå dit! :)

Satt och tänkte på en sak för nån dag sen när jag läste lite kompisars bloggar. Vad mycket roligare det blir att läsa när man får titta på ett och annat foto. Så nu tänkte jag att jag skulle försöka börja med det jag också, att lägga in ett litet foto då och då. Dock har jag kameran i Södertälje och kommer inte åt den förrän i slutet på augusti. Men vad är det dom säger?! Den som väntar på nåt gott...

Besvikelsen har fortfarande inte gått över och kommer nog aldrig att göra det. Ibland måste man välja saker som man kanske inte vill, saker som kanske gör en annan person ledsen. Men samtidigt måste man tänka på sig själv och sitt eget liv. Hur gärna man än vill går det aldrig någonsin att vara alla till lags, men det är för vissa väldigt svårt att förstå.

Jag har iaf helgen att se fram emot. Då kommer Ida och då blir det isshow hela helgen. Både koreografi och sömnad.

Kommentarer
Postat av: Amandusmolly

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2009-03-20 @ 09:56:59
URL: http://amandusmolly.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0