En helt vanlig måndag

Måndagar är den värsta dagen på hela veckan. Man har tagit det lugnt ett par dagar på helgen och lyckats bilda andra vanor på den korta tiden och så hux flux ska man upp kl. 06.20 och åka till jobbet. Pappa å andra sidan tycker måndagar är den bästa dagen på hela veckan för då är det så länge till det är måndag igen. Jag vet inte vilket som är bäst när jag tänker efter...

Nu har det lugnat ner sig på jobbet igen och blivit sådär öken. Jag kan förstå dom som jobbat där en längre tid att dom tycker det är skönt med lite öken, men för en ren och skär sommarvikarie finns det inte så mycket gammalt som ligger och väntar på att bli tagit tag i. Men det är verkligen ett superkul jobb och alla kollegor är så snälla och goa så jag ångrar inte nånstans att jag hoppade på det här tåget!

Idag har sis äntligen åkt till sjukhuset med sin lilla mage. Doktorn befarar att hon är laktosintorlerant så hon ska äta laktosfritt i 2 veckor för att se om det hjälper mot stackars lilla magen. Första i familjen som bevisligen är allergisk mot något, stackars liten. Men oj vad jag ska laga laktosfri mat i stora lass när hon kommer och hälsar på. :)

Hade massa bra och kloka tankar att dela med mig av innan idag men har glömt bort allt, det är som bortblåst. Kanske skulle skriva ner på en lapp när jag får lite infall på smarta saker?! Ska fundera på det där...

Regnet har öst ner i stort sett hela dagen, men jag hade tur både till och från jobbet för precis då var det uppehåll. Och med tanke på det dåliga vädret drömde jag mig bort en sekund och beställde en bikini på nelly.se. Hoppas den hinner komma innan helgen så jag kan visa Jocke-prutt hur fin jag kommer bli.

Insåg idag när jag låg i sis säng och kollade på showen från i år att min mage nog måste minska lite i omfång. Får ta ett rejält tag i det där med löpträning och lite styrketräning med egna kroppen. Har varit så duktig alla andra somrar sen jag började gymnasiet 2001, men den här sommaren är det extra segt att komma igång. Hade faktiskt en liten tanke om att gå ut och springa en runda vid 17-tiden, men då haglade det som tusan och åskade och blixtrade så då vågade jag inte ta mig ut och efter det fastnade jag i showtankar.

Ska gå och ta mig en dusch och sen be någon snäll själ här i huset att smörja mig på ryggen för den där brännan svider fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0