Ett händelserikt första semesterkoma

Vad konstigt det kändes att stiga upp kl. 06.30 idag och åka till jobbet. Det är märkligt vad man vänjer sig snabbt vi vissa saker. Det har varit helt underbart skönt att vara ledig några dagar, närmare bestämt fyra dagar.

I onsdagskväll var vi och hämtade Ronjas lilla Enzo och sen kretsade hela kvällen kring denna söta lilla varelse.

I torsdags kom Jocke och då blev det premiärdopp i Osbysjön. Dock blev det inget långvarigt badande då Jocke fick panik av det skitiga vattnet som gjorde en alldeles brun och geggig. Jag däremot la ingen större vikt vid detta då jag är van vid det äckliga vattnet i sjön, men det hjälpte inte för upp skulle vi till varje pris. Passade på att klippa lillebror på förmiddagen också så nu ser han ut lite mer som han borde. Nu kan man iaf se hans ansikte för allt hår, något man inte kunde tidigare.

Det rådde lite delade meningar om vad vi skulle göra på fredagen och var vi skulle åka, men det slutade med att jag, mamma, Ronja och Jocke körde till Helsingborg. När vi kom till Helsingborg och mamma skulle parkera svängde hon in på ett ställe som jag aldrig tidigare parkerat på, och trodde aldrig att det skulle gå att parkera där, och det trodde inte hon heller, men hon körde på där ute på piren och vips så fanns det lite parkeringsplatser, bl a en ledig till oss. Visst, det blev lite käftande på väg ut dit, men ack vilken tur att hon körde "fel". En badstrand med palmer mitt inne i stan, så ljuvligt! Och självklart var jag och Jocke tvungna att ta oss ett dopp innan vi körde hem. Visst, det var inte varmt, men helt klart badbart och vackert. Det blev en shoppingrunda på stan och ett slösande med pengar. Jag köpte två bh:ar på Twilfit, två klänningar på Boomerang, ett linne och en tjocktröja på Carlings, ett par trosor på MQ och en kjol på Gina Tricot. Men det bästa av allt var den neonrosa baddräkten på Gina Tricot! :) Den köpte jag till isshow 2009, till Flashdance. Så mycket 80-talsgympa det bara kan bli! Jocke skämdes över mig när jag provade den där i affären och sprang ut och bara var tvungen att visa mamma den, men det sket jag i för den vara bara så klockren! På vägen hem körde vi en omväg via Höganäs och Fabriksbutiken. Där köpte jag en kanna och två äggkoppar från Höganäs. Jocke var inte lika exalterad som jag över detta paradis, men vad gör väl det?! Fick även span på supersöta kaffekoppar från Rörstrand, men det var inte riktigt läge att köpa dom för vi har så mycket porslin att vi inte vet hur vi ska "möblera" i köksskåpen för att få plats med allt. Och mitt i denna dag upptäckte vi att det var Helsingborgsfestivalen, och att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar för vi var bjudna på 25-årsfest. Men det var en himlans trevlig 25-årsfest så det vägde upp att vi inte hade möjlighet att strosa runt i Helsingborg i det sköna vädret och den sköna stämningen med aktiviteter överallt i hela stan.

Lördag morgon, och jag var tvungen att säga hejdå till voffarna. Mamma, pappa, Ronja, Picasso och Enzo skulle tidig förmiddag bege sig till Lidköping och hälsa på Albin, Tina, Stig och Jörgen. En söt liten Enzo och en lekfull Picasso kom springandes mot mig när jag kom ner för trappen, UNDERBART! Jag vill också ha hund, men det får vänta till jag bor i hus och jag har tid att ha det, för det är inte direkt bekymmersfritt och enkelt att ha hund. Efter att familjen styrt bilen mot Lidköping styrde jag och Jocke vår bil mot Hässleholm och Tyringe. Det blev brunch på Grafitti och sen en eftermiddag i lilla Torsjö hos Jockes farmor. Där blev det fika, bad och jordgubbar med glass och smörgås. Vår tanke var att vi på väg hem från Torsjö skulle stanna på Förmedlingscentralen, men vi kom inte iväg förrän 16.30 och de stängde kl. 16.00. Istället körde vi hem till Osby och köpte mat och lagade till det. Och när vi skulle steka våra hemmagjorda hamburgare smälte stekspaden, haha. Och vad är en sommarkväll utan kubb? Vi ställde iordning spelplanen och sen spelade vi tills det blev mörkt. Jag var, för en gångs skull, helt grymt bra och utklassade Jocke så han nästan fick tårar i ögonen, haha!

Söndagen bestod av en trip till IKEA för att inhandla en ny stekspade. Och precis som vanligt hittade jag lite annat kul, men onödigt. Köpte en sak till lillasysters garderob, får se om hon tycker om det sen när hon kommer hem. På vägen hem körde vi först lite norrut för att bada i Möckeln. Fin badplats, men med vatten som i Osbysjön. Innan Jockeprutt skulle styra hem mot Oskarshamn för att hämta ut grejer till nya datorn köpte vi mumskycklingsallad på Torggrillen och körde ut till Näset och åt.

Men nu är det måndag igen och jag har en ny arbetsvecka framför mig. Vilken tur då att jag har tagit semester torsdag och fredag även denna veckan!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu är jag nyfiken :o vad kan du ha köpt? :D

2008-07-29 @ 11:02:35
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Steffenfredrikke

Thanks for the information

2009-03-11 @ 08:26:07
URL: http://steffenfredrikke.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0