Födelsedagsbarn

Idag har jag haft fullt upp på förmiddagen på jobbet, men nu på eftermiddagen har det mest varit att faxa några papper och lämna tillbaka lite hjälpmedel. Men jag tror för en gång skull att det är tur att det varit en lugn dag för jag är helt slutpumpad av att bara tänka och tänka hela tiden...

Idag fyller lilla Elsa, mitt ena kusinbarn, 2 år och jag fick precis ett sms av mor att vi inte köpt någon present. Jag har inte riktigt tänkt på att det är idag som lilla fisen fyller år, även om jag sett det i almanackan hela veckan. Så efter jobbet blir det till att köpa födelsedagspresent till Elsa och sen besöka den där lilla butiken i Glimåkra. Vi tänkte köpa ett pussel till Elsa och försöka vara lite pedagogiska, men vi får se hur det går. Finns ju bara en leksaksaffär och Briobutiken här i byn.

Läste Jens Lapidus Snabba Cash för ett tag sen och blev helt såld. Köpte därför hans andra bok Aldrig Fucka Upp, men har haft lite svårt för att komma in i den. Men så nu i veckan bestämde jag mig för att verkligen gå in för att läsa den och poff så blev den helt plötsligt mer intressant. Tycker nog fortfarande inte att den är lika bra som första boken, men helt klart värd att läsa.

Imorn är det fredag och då kommer Ida och då ska vi ägna hela helgen åt isshow. Har tappat motivationen lite igen med tanke på allt som hänt de senaste dagarna, men det ska ändå bli kul för Ida är Ida och det går inte ha tråkigt med henne. Och vilken tur att mamsen går på semester efter dagens avslutade arbetspass för hon kommer få hjälpa oss massor med att sy kläderna, eller iaf svara på alla mina dumma frågor. Åh vad jag skulle vilja ha en egen symaskin. Jag tycker faktiskt det är himlans kul att sy, men jag har ingen symaskin som fungerar sådär bra som mammas och då är det inte lika kul.

Igår kläckte mor den briljanta idéen att vi nästa helg ska ta en tripp neråt Helsingborg och Höganäs och alla vet ju var som finns i Höganäs. :) Ja precis, tallrikar, muggar, fat, pajformer ja allt man kan tänka sig i keramikväg. Dumt bara att jag får lön på fredagen för jag har en känsla av att jag kommer göra av med mer pengar än jag borde om vi tittar inom fabriksbutiken. Aja, det kan jag vara värd - som min favvis-Challe brukar släta över det med.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Vilken bild menar du då? :)

2008-07-17 @ 20:40:53
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Challe.

Det är du värd! Shoppa på. :)

2008-07-18 @ 16:23:09
URL: http://challizzz.blogg.se/
Postat av: Ailoronja

Very nice site!

2009-03-17 @ 12:28:56
URL: http://ailoronja.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0