Händelselös dag

Usch, jag luktar svett. Tror bestämt att det är dags för en dusch. Har jobbat så svetten lackat på eftermiddagen. Kul att det hänt lite på jobbet idag. Det känns så betydelsefullt och jag känner mig så behövd när jag ser resultatet av mitt arbete i verksamheten jag jobbar i nu i sommar. De som jobbar på KVH ska vara glada att dom har varandra som kollegor! Jag hade gärna tagit en bunt med mig upp till Stockholm.

Idag har tygerna till showkläderna kommit. Har inte orkar hämta ut dom ännu, men gör det innan fredag kl. 19.00. Ska bli så kul att sy och trixa lite. Dock kan jag bara sy dräkterna som vi i showgruppen ska ha för jag har inte valt ut vem av dom små som ska få vara offer för de andra kläderna. :)

Varför ska det finnas osämja i världen? Tänk vad mycket lättare det hade varit och hur mycket bättre människor hade mått om alla bara varit sams och överens. Jag har en sten i min mage som inte vill luckras upp. En sten fylld med ångest, frågor, oro och pessimism. Och inte har jag någon som kan hjälpa mig att krossa den heller. Jag trodde där fanns någon, men den jag vill ska slå sönder stenen vill inte.

Det viktigaste här i livet är att ta hand om varandra och ta tillvara på allt tid man har tillsammans med sina nära och kära. Men bara för att en person på sätt och vis är nära behöver det inte per automatik betyda att man tycker om personen i fråga och kan köpa allt  han/hon säger och gör. Och framtidsperspektiv är nog det bästa perspektivet man kan ha, även att det sägs att man ska leva i nuet, för visst är det ofta så att det man gör i nuet påverkar hur framtiden kommer se ut. Vissa tänker på framtiden i nuet och andra inte. Det där med konsekvenser har alltid varit svårt, men för en del kan det vara helt onödigt och obefintligt. Aja, jag vet iaf att det jag gör och skriver här och nu kommer att påverka mitt liv i framtiden. Fler borde tänka så!

Lillasyster har fått för sig att hon ska köpa hund. Hon såg en jättesöt hund på Blocket och ringde direkt, men tror ni inte att det var ett par som hunnit före? Ägaren till den söta valpen skulle höra av sig om det är så att det där paret bestämmer sig för att de inte vill ha den. Gissa om det varit gulligt med en lillebror, ja för Picassos del (mammas och pappas hund)? Och gissa om han skulle pipa och vara avundsjuk? Jag älskar hundar och tycker det skulle varit jättemysigt med två hundar i huset. Tråkigt bara att jag inte är hemma i Osby så ofta. :(

Känner att jag inte har så mycket att skriva om dagen. Jag har inte gjort nåt galet, jag har inte varit med om nåt kul, jag har inga planer mer än sova och förhoppningsvis vakna något piggare imorn bitti.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Tänkte mest ge mig tillkänna och visa att jag emellanåt läser din blogg, kul att ta del av dina vardagsbestyr. Hoppas stenen luckras upp snarast. :) Ta hand om dig, Emma

2008-07-15 @ 23:48:52
URL: http://skarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0