Havsvistelse

Ajajaj vad jag har bränt mig på ryggen, och det svider som tusan! Var vid havet, Sandviken, igår med sis, Albin, bror och Nathali. Kallt i vattnet, men bad ändå, iaf jag och sis. Smorde in mig med solskyddsfaktor överallt förutom på ryggen och sa "när jag ska sola ryggen kanske någon kan hjälpa mig att smörja in mig?!". Det var bara det att jag orkade inte fråga någon när jag väl la mig på mage, och det straffades jag för så fort vi kom hem till Osby igen. En smällröd, illbränd rygg. Går tusan knappt att ha bh på sig. Men ack så skönt och fint det var! Önskar det kunde vara fint väder lite oftare och att vi hade lite närmre till havet. Vid såna här tillfällen kan jag förstår varför Jocke kan tänka sig att flytta till Oskarshamn när det är dags att bilda familj...

På kvällen åkte jag, sis och Albin in til Kristianstad och tittade på lite folk. Kristianstaddagarna började i fredags så vi var bara tvungna. När vi promenerade bort mot tivolit gick vi förbi en blomsteraffär med vinröda orkidéer med vita inslag, så himla fina. Tänka sig vad fina dom hade blivit i lägenheten i Södertälje tillsammans med dom där lila gardinerna. Sis tyckte jag var lite knäpp som kollade på blommor när vi åkte in för att kolla på folk.
Sis träffade några av sina kompisar, fulla och glada. Dock spelade en och annan och det var sådär fjortis som det bara kan bli. :) Efter det började Albin mumla om att han var hungrig så vi skulle leta upp något som passade honom bland alla matstånd som fanns, men det slank bara ner en Slushpuppie blåbär medan en anna tryckte i sig friterad banan med glass och sirap, haha.
Och det där med tittande på folk. Så otroligt kul att sitta helt nykter på ett stenblock och titta på alla fulla människor som beter sig som små barn. Ja, en del är ju små barn, men majoriteten är ändå medelålders kvinnor och män. Som dom skriker, dansar och för sig. Riktigt kul att titta på! :)

Idag har jag äntligen blivit klar med tyguträkningen till showen så om en liten stund ska jag sätta mig och beställa de tyger jag behöver för att kunna sy upp modellerna till alla dräkter till ISSHOW 2009. Har jag tur hinner tygerna komma till om två helger när Ida kommer hit och vi ska showa lite.

Visst är det märkligt vad en den människor skäms över? Varför? Det var ju flera år sedan och ändå kan man inte svara på en vanlig fråga. Vad döljer du?

Nu blir det snart fiskbullar och potatis, för det har Albin bestämt innan han ska åka hem idag. Och efter det blir det rulltårta med någon specialfyllning. Mumsigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0