Marknadsgodis är det allra godaste godiset!

Ja så är det faktiskt.

Dessvärre har det blivit en trend att det inte händer något på jobbet. Har faxat två papper idag, det är vad jag har gjort på åtta timmar. Visst, jag har läst i journaler för att hålla mig uppdaterad, men snart har jag läst allt som går att läsa om alla, även om jag inte alltid kommer ihåg exakt vem som gjort vad. Ringde min plutt efter jobbet igår och var helt förstörd. Blir psykiskt utmattad av att bara sitta och glo rakt upp och ner åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan.

Som tur är var inleddes Hästveda marknad igår så efter jobbet tog jag mor och sis i bilen och körde till Hästveda. Helt otroligt vad mycket skit det finns, och som folk köper. Vem fasen vill köpa en urgammal porslinskål med rosor på som x antal personer har varit ägare till tidigare? Men min lilla familia köpte då inget skräp. Vi köpte en cool grej som man kan använda istället för att raka benen, väskor, the, kaffe, strumpor och så klart GODIS! Kommer man inte hem med en påse godis från Markaryds konfektyr har man inte varit på marknad! Jag tycker det är mysigt med marknader, mysigt med alla små stånd och mysigt med allt folk som går runt. Men något som är mindre mysigt är alla dessa h*lvetes barnvagnar. Barn är underbara och ska givetvis följa med föräldrarna på marknad, men inte om föräldrarna inte kan köra barnvagnen på ett lugnt och stillsamt sätt. Jag tror inte jag såg en enda person med barnvagn igår som inte körde på allt och alla i närheten, som såg sig lite för, som klarade av att prata med personen brevid och samtidigt titta var man körde och inte en enda som sa ursäkt om de bara drönade rakt in i en. Ibland kan jag tycka att det borde finnas körkort för barnvagnar, eller ja, snarare förarna till barnvagnarna. :)

Under vår mysiga tid i Hästveda ringer plutt och var dunderledsen. Hans morfar hade åkt in till sjukhuset. Det vara bara för mig att plocka fram det där empatiska och förstående förhållningssättet trots att jag själv hade en pissdag. Om inget annat så var det väldigt bra träning! Och hur gick det med morfar då? Jodå, han fick en stroke som resulterade i nedsatt funktion och styrka i vänster ben. Så bra att jag utbildade mig till just arbetsterapeut för tusan vad mycket lättare det är att stötta någon som är ledsen när man faktiskt kan något om sjukdomen och vad man skulle kunna förvänta sig för resultat.

Men nu ska jag sluta och sitta här och tänka på tråkigheter för idag har jag lagt in om semester och är precis på g att boka hotell till min och Jockes Göteborgsweekend i augusti.

Mycket roligare än såhär blir det nog inte, och inte händer det mer på jobbet heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0