Välkommen till helvetet!

Är det såhär det ska kännas innan man dör? Ja ibland kan man undra. Du har ingen aning om vad du ställt till med ditt lilla äckel. Men en sak är bra i allt det här och det är att jag kan STIRRA på dig precis huuuur mycket jag vill när jag åker tåget till jobbet varje dag. Där sitter du, skäms som en gris när jag stirrar och du vet om det. Försöker le mot mig. Varför? Är det för att du hånar eller för att du skäms och försöker vara lite trevlig? Jag tror absolut att det är det sista. Du är inte ens värd att spotta på!

Så, nu har jag fått ut lite aggressioner. Känns skönt. Men visst är det märkligt vad en endaste person i hela världen kan ställa till med?! Tänk om jag hade haft samma kedjeeffekt på jobbet, då hade jag mått superbra, till skillnad från dig.

"Pizzaboden, det går bra att beställa"
"Ja, jag skulle vilja, eller jag undrar om ni har mjölk i pizzadegen?"
"Nej, vi har ingen mjölk i vår pizzadeg"
"Okej, vad bra. Då vill jag beställa en familjepizza kebab utan ost och med såsen i en burk brevid"
"Du är välkommen om 10 minuter"


Ja det var så det lät igår när jag skulle beställa pizza så vi alla kunde äta utan att få ont i magen. Stackars lillasyster har förmodligen blivit laktosintolerant och kan inte längre äta sånt som hon älskar. Nu får hon lära sig att äta mörk choklad och att äta pizza utan ost och kebabsås. Å andra sidan är pizzan nyttigare utan ost och sås. :)

Idag är det fredag och ännu en sysslolös dag på jobbet. Sitter och lyssnar på samma gamla låtar på mobilen dag ut och dag in samtidigt som jag sitter och försöker sysselsätta mig. Och jag tror bestämt att det börjar bli dags att lägga in lute nya låtar på den där teknikprylen. Vilken tur jag har som har en syster som har massa bra musik som jag kan lägga in, och en sladd som funkar (för jag har min i Södertälje). Sen kommer dagen att gå ännu långsammare än tidigare dagar den här veckan för jag ska till Oskarshamn efter jobbet och träffa Jocke-prutt. Och det vet ni ju allihop att längtar man till nåt så tar det evigheter innan målet är nått...

Förresten. Skulle försöka hitta en enfärgad underdel till min bikini igår, men det var verkligen inte lätt. Visserligen hann jag bara inom H&M och Lindex, och där fanns absolut ingenting. Ska göra ett nytt försök på Inter Sport efter jobbet idag och se om jag kan lyckas hitta ett par som passar till min nya superfina bikiniöverdel. Kan i stort sett vara vilken färg som helst, men det finns ju tusan bara massa mönstrade *grrr*.

Nej, nu får det räcka för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0