Kunde inte hålla mig...

Började riva och slita i sakerna i förrådet på ovanvåningen igår, fast jag lovat mig själv att jag inte skulle det för jag vet att det aldrig tar slut, men jag kunde inte låta bli. Hittade en gammal dagbok som jag skrev sommaren innan jag skulle flytta till Linköping. Jisses vad jag tänkte och tyckte mycket på den tiden. :)

Jag, mamma och Ronja skulle göra ett försök att få upp garderoben i hallen upp på ovanvåningen, men det gick inte så bra. Vi tog ur alla hyllplan och skruvade av dörrarna, men mycket längre än så kom vi inte. Eller jo, vi gjorde två försök att få upp den i trappen, men det gick inte. Antingen var det garderoben som var för bred eller så var det dörrhålet som var för litet?! ;) Men vi tänkte efter dessa två försöken att vi kunde skruva isär den (det var det vi ville slippa, och därför vi försökte två gånger när den var ihopskruvad), men då har någon (pappa) varit så redig och inte bara skruvat ihop den utan även limmat ihop den så det var lögn att få isär den. Får se om han själv gjort ett försök när jag kommer hem idag.

Igår var syster och köpte lite saker till lilla Enzo. Så fina saker! Och den där lilla scarfen kommer göra honom så cool, coolaste hunden i byn, ja efter Picasso då såklart. Nu verkar det som hon ska få hämta hunden imorn efter jobbet. Gissa om hon längtar och pratar om detta varje vaken sekund?! Men det hade jag också gjort. Vill så gärna ha hund, men inte så länge jag bor i lägenhet och jobbar och pendlar som jag gör. Nej, hus ska man bo i när man har hund annars kan det vara så!

Försöker förtvivlat skriva ett gästboksinlägg på LKF:s hemsida och meddela att bloggen är uppstartad, men det går ju tusan inte. Sånt gör mig förbannad! Saker som inte funkar *grrr*.

Nu är det lunch, magen kurrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0