TUSAN!

Påbörjade ett inlägg för fredagen, men insåg igår att jag glömt att publicera det så nu får det bli en samlad liten rapport från helgen.

FREDAG 18 JULI
Fredagen fick en dålig start. Det började med att jag glömt stänga mitt fönster igår innan jag la mig så det var sviiiinkallt på rummet och jag bara ville inte ta av mig täcket. När jag väl kom upp skulle jag packa ner min matlåda och till min besvikelse var den öppen och det var inte särskilt svårt att lista ut att nattätaren i familjen Lindhe tagit något. Ja man kan säga att denna personen tagit halva min matlåda för köttet var borta och kvar fanns en ynka potatis och lite grönsaker. Hade jag haft ork och energi hade jag nog eldat upp mig lite, men det har jag inte så det blev bara ett

- det gör inget, det är lugnt

 Sen skulle jag cykla till stationen och vad säger syster precis innan vi ska gå utanför dörren?

- Petra, det regnar ute, ganska mycket

Som tur är fick jag en ny cykelsadel av far förra veckan, så den hade inte tagit in vatten och det betyder att jag slipper gå runt halva dagen och se ut som jag kissat på mig. Men å andra sidan såg det ut som jag precis kommit ur duschen när jag satte mig på tåget för tusan vad det regnade.

Och i torsdags fick jag, mamma och syster äntligen tummarna ur och körde till Glimåkra till den där lilla butiken. Men vad tror ni det stod på dörren?

SEMESTERSTÄNGT 12 JULI - 9 AUGUSTI

Så det var bara att köra hem till Osby igen, och det känns som vi aldrig skulle gjort det heller för vi gick in på Annorlunda Rum och jag hittade massor med söta prylar. Vet inte riktigt var i lägenheten jag ska få plats med allt, men det blir nog bra ändå. Har en liten kartong i källaren med pillerill-saker som jag kan byta ut lite när jag känner för det och det kan ibland vara riktigt trevligt för om man byter ut ett pra tre saker i ett rum ser det ut som ett helt nytt rum.

Efter hemkomsten från jobbet kom Ida vännen och vi satte igång med isshowen direkt. Ljuvlig musik ur högtalarna och endast fantasin satte gränser, vilket den gjorde ganska snabbt. Efter en dag på jobbet är det nog inte ultimat att börja koreografera isshow så vi slängde in handduken och gick och sov.

LÖRDAG 19 JULI
Söta syster styrde i köket och bakade laktosfria kakor medan jag och Ida började sy kläder till showen. Vi ahde lite problem att hålla oss sysselsatta båda två eftersom vi bara hade en symaskin så vi slutade sy redan efter en dräkt. :) Istället fortsatte vi att koreografera det coolaste programmet nånsin. Nu återstår det bara att se om det blir lika coolt på isen som det är i våra huvuden.

När kakorna var färdiga blev det fika med pannkakor, drömmar, brownies och mockaruta (kärleksmums för er som inte är uppvuxna på Sparvgatan). Jag fick i mig en pannkaka och en dröm sen var mitt fikafack fullt, så återstoden av kakorna får smakas av vid ett senare tillfälle. Tack syster!

Efter en dag fylld med dans och musik skrev jag och Ida första inlägget i den nyuppstartade isshowsbloggen. Då LKF:s hemsida uppdateras i samma takt som en NHL-spelare byter kalsonger under en säsong bestämde jag mig i fredags för att starta en blogg till isshowen där man kan hålla sig uppdaterad.

SÖNDAG 20 JULI
Ronjas garderob är trasig och väldigt liten med tanke på den mängd kläder hon har så hon ska slänga ut sin nuvarande garderob och flytta upp garderoben som står i hallen så hon har under helgen rensat i sin garderob, och det resulterade i en sopsäck full med kläder. Då tänkte jag att jag kunde slänga i dom kläderna jag rensade ut nu i början av sommaren, kläder som jag lämnat hemma för att jag inte använder dom. Och mitt i alltihop började pappa rensa ur garderoben i hallen, som ska upp till Ronja. Men i den garderoben finns det lite av varje så han rensade ut det han kunde och sen tänkte jag och Ronja att vi kunde rensa ut lite gamla jackor och skor som fanns där inne. Och för att kunna göra av dom nånstans så rensade vi i garderoben inne på Ronjas gamla rum och fann där lite saker som tillhör bror. Och då tänkte vi att när vi ändå gör fint i den här garderoben kan vi likagärna göra det ordentligt så vi började gå igenom alla skor i tvättstugan och fann till vår förvåning att det gick att slänga en sopsäck med skor. Dom skorna som blev kvar delade vi upp genom att lämna kvar sommarskorna i tvättstugan (eftersom det faktiskt är meningen att det ska vara sommar nu) och vinterskorna ställde vi in i garderoben inne på Ronjas gamla rum som vi nyss rensat. När vi ändå var på gång tänkte vi att vi tar garderoberna inne i data- & syrummet också. Där rensade vi så pass bra att det slutade med att vi kan slänga den garderoben som vi ställde in extra när vi idrottade alla tre. Vi ska även rensa förrådet och vinden på ovanvåningen, men det får vara till en annan dag.

Efter rensningen blev även mamma lite sugen så hon rensade ut en massa gamla gardiner och dukar och lite kläder ur sin garderob. All denna rensning resulterade klart i en massa påsar och säckar med "skit" så jag och mamma tänkte att vi lastar in kläder och skor i bilen och kör till UFF-containrarna och lämnar av det så det kommer till användning (för det var ju hela och fina kläder, men kläder som vi inte längre vill ha för vi tycker dom har gått lite ur tiden). Till vår stora besvikelse hade dom tagit bort containrarna så det vara bara att köra hem igen så nu hamnar allt detta i brännbart istället för hos dom som behöver det och som har användning av det.

Tro inte att rensningen slutade vid detta, nejdå. Nu återstod projekt-organisering-av-videoband-från-filmkameran. Vi kollade igenom alla gamla band som fanns i väskan till videokameran och märkte upp alla dessa för att spela över det som vi inte spelat över på DVD/VHS och på så sätt kunna slippa bekymret Har vi spelat vöer det här på DVD/VHS? Massa gamla minnen som kom fram denna kväll. Mys och skratt. Vad söta och snälla vi var när vi var små. Nu är vi bara större och odrägliga. :)

Hoppsan, det blev visst ett långt inlägg fast jag skulle göra en sammanfattning av helgen...

Kommentarer
Postat av: Ida

haha kul att ha hittat hit! tack för i helgen min vän, mkt trevligt! :) lätt coolaste programmet någonsin ;)

2008-07-21 @ 21:57:11
URL: http://idaaho89.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad har showen för blogg sida då? =)

2008-07-22 @ 12:07:07
Postat av: Challe.

Här säger vi med mockaruta! Om du menar såna me chokladkladd å kokos på? :P Yeahs.

2008-07-22 @ 20:01:15
URL: http://challizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0