Djupt andetag - allt känns mycekt bättre

Tog precis ett bett i en supergod mogen nektarin. Mmm!

Jag tänkte på en sak när jag gick till jobbet imorse. Visst har en ryggsäck två axelremmar för att man ska kunna avlasta på ett bra sätt?! Hur kommer det sig då att majoriteten av rycksäcksanvändare bör rycksäcken över ena axeln och sen håller i samma axelband med armen?

Idag har det varit fullt upp på jobbet, jättekul! Vilken erfarenhet det här är, så himla kul samtidigt som jag träffar sjuka patienter. Jag lär mig mycket både som arbetsterapeut och som privatperson. Ta till vara på livet här och nu!

Idag var jag sådär riktigt sugen på att köra till en liten butik i Glimåkra för att köpa Pilgrimssmycken, men jag blev fast på jobbet på tok för länge så jag har inte hunnit med det. Kanske att jag kan ta det imorn efter jobbet istället. Jag har under mitt dryga år som arbetstearpeut sagt att det är så skönt att vara ledig om helgerna, så skönt att man knappt behöver någon längre ledighet. Men jag har tänkt på det, att livet blir så inrutat och grått när det ser ut på samma sätt vecka ut och vecka in. Jag skulle iböand önska att jag hade lite oregelbundna arbetstider så jag t ex kan busa till det ordentligt och gå till banken en onsdag, eller ta en fika med någon en annan dag än fredag efter jobbet. Tänk att kunna gå ut och sätta sig på en uteservering i strålande solsken med någon man tycker om utan att behlva kolla på klockan hela tiden och fundera på hur många timmars sömn man behöver för att orka upp till jobbet dagen efter. Men samtidigt, jag slipper jobba helgdagar, när alla andra jobbar, och visserligen tjänar bra med pengar med alla tillägg. Nej, jag är nog ändå ganksa nöjd med mitt Svensson-liv. Och det bästa av allt är att Jocke har samma arbetstider som jag så så länge han är i Sverige kan vi umgås varenda helg (ja när vi bor i Södertälje vill säga).

Sen var det det där med att lägga in nya mp3:or på mobilen, har fortfarande inte fått tummen ur till det, men jag ska nog göra det snart. Börjar bli tröttsamt att lyssna på samma låtar dag ut och dag in (nästan som RIX FM). Och jag har inte ändrat om bland min musik i mobilen sen jag fick mitt superspejsiga headset av Jocke i julklapp (så ja, jag kan varenda låttext utantill och vet vilken låt som kommer efter den jag nyss lyssnat på).

Nya mp3:or eller ej, ännu en dag att lägga i min ryggsäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0