Linköping, vackra Linköping

I lördags bar det av till Linköping och middag för alla diplomander med sällskap. Först var det diplomutdelning i Konsert och Kongress. Det var fint men på tok för långt. 2 förbannade timmar tog det att dela ut några diplom för givetvis skulle en massa viktiga människor hålla flertalet tal till alla diplomander och det skulle spelas musik och greja. Jag tror inte enbart att det var tiden som gjorde att jag tröttnade, det var även tre små barn med i publiken som skrek och hade sig precis hela tiden, och gissa var två av dom här små liven satt? Jodå, helt rätt, en bak mig och en brevid mig.

På kvällen var det stor middag i Collegium ute i Mjärdevi och det var väldans trevligt. Kände mig lite som en student igen, och insåg att jag faktiskt saknar den där världen ganska mycket. Det var toastmastrar, gyckel, studentsånger (dock väldigt lugna då det var mycket folk där som aldrig varit på en sittning så ingen vågade riktigt ge porslinet och besticken den där skjutsen som det blir på RIKTIGA sittningar). Det bästa på hela kvällen var att jag fick TVÅ efterrätter för far min äter inte sånt så jag fick den :)

Nu sitter jag hemma hos föräldrarna i Osby och knappar på datorn. Följde med dom hem från Linköping idag då jag ska jobba i Skåne i sommar med start imorn. Känns konstigt och trevligt på samma gång. Jocke och jag har inte tillbringat en enda sommar tillsammans trots att vi varit tillsammans över tre år. Den här sommaren var den första, men icke sa nicke för hans faster har lyckats lura mig till Hässleholm i sommar.

Jag och Jocke var i Kolmården förra lördagen då vi inte hunnit med det tidigare och jag fick det av honom i födelsedagspresent FÖRRA året. Så himlans söta djur det finns. Små killingar som sprang runt där i "Barnens lantgård" och björnungar, Enzo, delfiner. Helt fantastiskt. Vi provade även på att åka linbanan som går runt djurparken och det var vackert och vi var nog två av få som fick se några vargar för dom visade sig inte när man var på marken, men i luften kunde dom inte komma undan. :) Det var även en tiger som låg och lapade sol på en jeep som gick genom fönstret där vi stod och tittade ut på deras gård. Tyvärr blev det inget safari för det hanns inte med så några lejonungar fick jag aldrig se. :( Men det roligaste av allt var att jag och Jocke blev som småbarn igen. Vi skulle in i alla små skrymslen som var avsedda för barn, vi skulle leka på lekplatserna, in och gå i nån konstig grotta eller vad det var. Och bättre avslutning på dagen kunde vi knappt få då vi såg en skylt med "Svenska jordgubbar" och svängde in och köpte några som vi sedan åt när vi kom hem, *mums*.

Nu ska jag snart köra och hämta systeryster vid bussen och sen ska vi grilla hamburgare. Det är nästan det bästa med att vara hemhemma igen, att kunna grilla varje kväll om man så önskar!

På återskrivande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0