En dag i Sthlm

Den där soffhjälpen jag berättade om för någon dag sedan lönade visst sig för igår var jag och Jocke bjudna till Elisabeth och Stefan på middag som tack för hjälpen. Vi fick supergod planka och smarrig efterätt (som jag inte riktigt vet vad det var, men gott som tusan var det i vilket fall). Blev även en lite promenad till Torekällberget dels för att få ner maten i magen och dels för att titta på dom söta små djuren. Finns supersöta små lamm i en hage! :)

Som det brukar vara i det här hushållet var Jocke sen på det som vanligt. Vår plan idag var att köra in till Sthlm och köpa födelsedagspresent till hans syster samt kolla på utemöbler till vår balkong. Innan detta skulle herr Nilsson ut och springa en runda och visste att han skulle bort på examensmiddag kl. 19.00 i Sthlm senare på dagen. Jocke kom iväg vid 9.30 så den silvriga VOLVO'n styrde inte in mot Sthlm förrän vid 12.00. Nåja. Väl inne i stan skulle vi hitta parkeringsplats. Irrade runt ett tag på Söder men efter ett tag tog Jockes tålamod slut så han gick ut och flyttade på en moped som upptog nästan en hel bilparkeringsplats och ställde sig där (mopeden fick också plats, så lite schysst var han).

Det blev stekt strömming och potatismos vid Slussen, födelsedagspresent, glass och köp av utemöbler. Stressad som Jocke var när vi kom till våra hoods skulle jag vara lite duktig och montera ihop bordet till vårt lilla möblemang på balkongen. Tji fick jag för att jag var så het på gröten. Det var tre muttrar som skulle skruvas fast i bordet (en på vardera ben), men inte fasen gick det. Den ena skruven var för tjock så muttern inte gick på och den andra hade en metallplupp som stod ut så det inte gick att skruva på muttern så långt ner som det behövdes. Det var endast en av de tre skruvarna som hade rätt dimension i förhållande till muttrarna. Tusan också! Får se om tålamodet räcker till imorrn när herr Nilsson ska sätta ihop det eller om vi får köra till Bauhaus och hämta ett nytt bord. Vi som skulle premiäräta frukost på balkongen imorn. :(

Nu är Jocke på trevlig fin middag och jag sitter här hemma och surar över balkongmöblerna. Om jag skulle gå ner till Ica och köpa lite godis att ha framför Körslaget och hcokey VM ikväll...? Ja det får nog bli så för annar kan jag sitta här tills jag får gråa hår på huvudet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0