Mindfullness

Jocke fick ihop bordet i söndags så nu har vi invigt balkongen. Men det var inte konstigt att jag inte fick ihop det, det saknades ju 3 delar (men jag kanske skulle varit så smart att jag fattat det?!).

Nu är det mycket jobb inför ISSHOW 2009. Förslaget ska bearbetas, musiken ska klippas, riktlinjer för arbetet ska göras upp och mycket mer. Har tappat lusten lite efter alla negativa reaktioner. Hur kommer det sig att en utvärdering av andra tolkas som en chans att berätta allt dåligt och inte lyfta fram nåt bra? Är det för jag läst PBL som jag tolkar det annorlunda? Jag tycker att en utvärdering är till för att lyfta fram både bra och mindre bra saker. Allt för att förbättra. Men tydligen är inte andra av den uppfattningen.

Ikväll blir det maraton framför tv:n. Ugly Betty, Desperate Housewives, Christine, Rules of Engagement. Prefekt kväll!

Men innan dess ska jag försöka ladda in filmen från ISSHOW 2008 och börja bränna så folk kan få filmen på lördag när det är visning.

Var på en jättebra föreläsning med jobbet idag. Den handlade om mindfullness och hur man sorterar saker i hjärnan. Koncentration på vad man gör i nuet är en bra grej. Tror jag kommer ha stor nytta av det både i mitt arbete och privat. Det var så många saker Åsa Nilsonne berättade som gick rakt in i både hjärta och hjärna.

Nej nu blir det bränn för hela slanten. Hoppas inte "brännet" tar slut bara. ;)

Kommentarer
Postat av: Kimfreya

Hello admin, nice site you have!

2009-01-06 @ 09:55:14
URL: http://kimfreya.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0