Scaniamilen

Nej nej, tro nu inte för all del att jag sprang 1 mil, aldrig i livet. Jag tog mig bara från lägenheten och de få kilometer vi har bort till Gröndal för att spana in denna sanslösa tillställning. Då jag var på Plantgen och köpte blommor efter jobbet missade jag starten, men har fått den berättad för mig i efterhand. Flera olika fållor fanns det att stå i, men av någon anledning tycker alla att de hamnar i den sämsta. :) Startskottet går och alla de som är där (kanske drygt hälften av de ca 2000 aställda på Scania i Södertälje) ska ge sig iväg samtidigt. Det gäller verkligen att armbåga sig fram och bereda väg för att få en hyfsad tid i slutänden. Men vissa somliga har inte så bråttom och till på köpet springer de bara halva distansen, då detta av någon anledning är tillåtet trots att det heter ScaniaMILEN. Nåja, jag kom inte förrän Jocke prutt kom i mål, men efter det fick man sig en macka och en dricka och satt sedan avdelningsvis och väntade in sina kollegor. Mysigt att sitta där på filtar ihoptåtade i de olik lagen och se alla hurtiga springa i mål.  Hur det än går och hur långt man än väjer att springa tycker jag att det är en kul grej och en hälsofrämjande aktivitet som borde uppmärksammas mer. PERSONALVÅRD & PERSONALHÄLSA, tummen upp för det!

Var i Linköping i helgen och hade premiärvisning av showfilmen. Förvånansvärt många hade tagit sig till Stångebrohallen för att titta på filmen och umgås lite, vilket jag tycker var otroligt kul. Kul också att alla tyckte att filmen i år var bättre filmad än filmen förra året. Det bådar gott inför nästa år. På kvällen tog jag mig till NH (åååh, studentider, jag saknar) för att möta upp ett gäng Golumner som haft en fullspäckad eftermiddag/kväll. Det blev lite champagne och en drink, sen bar det iväg mot Flamman och sängen som jag hyrt in mig på hos Jockes kompis.

Dagen efter blev det frukost på Hotell Ekoxen och sen en biltur mt Stockholm för att hjälpa två kompisar att flytta, och det är en helt annan historia som jag inte orkar gå in på.

Det var nog en snabb uppdatering, mer hinner jag inte för sängen väntar och mina ögon trillar snart ut.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu har det gått ett tag, dags att låta fingrarna dansa över tangentbordet igen :)

2008-05-29 @ 14:22:10
URL: http://ronjalindhe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0