Soffa? Nej tack!

En av Jockes kompisar (Elisabeth) ringde i måndags och frågade om vi skulle kunna hjälpa henne och hennes sambo med en soffa som dom köpt. Självklart sa Jocke (som tidigare mer än tydlig meddelat att det bara var att höra av sig om det var nåt då vi har dragkrok på bilen). När vi kom till Cerveras lastkaj i centrum gick det väldigt lätt att få påp soffan på släpet. Jocke sa nånstans i den vevan "det här gick för lätt för att vara sant, säkert nåt annat som kommer krångla senare". Nej nej sa jag och Elisabeth, det här kommer gå så bra.

Duktig som Jocke är på att köra och backa med släp gick det hur bra som helst att köra upp till dörren med rätt sida av släpet närmst dörren. Det gick hyfsat bra att få av soffan och få ner den ½ trappa, men sen började det jäklas. Vi kunde endast få in soffan på ett håll då den var för bred för hissen på det andra hållet. Soffan var för lång för hissen så vi lutade soffan och stackars Jocke stod längst in i hissen och höll upp ena kanten på soffan medan jag och Elisabeth tryckte på. Vi tryckte och tryckte och Jocke vinklade soffan så mycket det bara gick, men fan heller att det hjälpte. Det saknades ynka 5 cm för att soffan skulle få plats i hissen. Så det vara bara att ta ut den ur hissen och bära upp den 5½ våningar. Men som tur är så är ju jag och Elisabeth så starka så det var ingen match för oss. :)

Nog för att ISSHOW 2008 nyligen är genomförd och ISSHOW 2009 är färdigplanerad så jag har även börjat lyssna på musik och skissa på idéer till ISSHOW 2010, trots att jag sagt att sista isshowen blir nästa år. Det är svårt det där, det är som ett gift. Allra helst hade jag tränat och tävlat själv, men det är bara att inse att jag är för gammal för det där nu, tyvärr. Men jag ska köpa nya skridskor efter sommaren och det ska bli så kul att få köra in ett par skridskor igen, har inte gjort det på 6 år. Och så vita och fina dom kommer att vara. :)

Var tillbaka på afrodansen idag och det var kul. Dock börjar det bli lite tjatigt med samma koreografi vecka ut och vecka in. Men samtidigt gör det att jag lär mig flera olika sekvenser som vi kan använda i ett djungelnummer som jag filar på till isshow 2010.

Tusan, nu blir jag inspirerad att börja klippa musiken till nästa års isshow. Ska nog börja med det nu, så, tack sålänge!

Och förresten, det där med soffan. Jag och Jocke har pratat om att köpa ny soffa. Men med tanke på att vi har en ännu mindre hiss i vårt hus och en spiraltrappa, får det där soffköpet nog vänta tills vi flyttar nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0