Inbrott

När jag var liten kunde vi i familjen åka ner på byn och handla utan att låsa ytterdörren till huset. Inte heller behövde vi låsa bilen för att gå in i affären. Man bad grannarna vattna blommorna när man var på semester och folk sprang hej vilt mellan husen. Inbrott och bilstölder förekom knappt. Men nu mina vänner, nu är det en helt annan värld vi lever i. Jag låser vart jag än går, jag ser mig omkring mer än två gånger, jag skulle aldrig få för mig att inte låsa bilen om jag så bara skulle springa och ta ut pengar några meter därifrån. Å andra sidan vet jag inte riktigt varför jag gör allt det här för det har aldrig hänt mig något. Men nu så, nu har det hänt. Igår hade vi inbrott i vår källare. Inte bara in till själva källaren utan in i VÅRT förråd. Som tur var hade dom inte tagit något och allt stod på sin plats, men ändå otrevligt. Känns som ett intrång i mitt och Jockes privatliv. Och dom hade varit och rotat bland mina egenhändigt designade och uppsydda showkläder. Plocka bland mina kläder och fan ta dig!

Det är dom där miljonerna som saknas. Hade vi haft dom, då hade vi flytt stan för längesen. På söndag och måndag är det visning på lägenheten som vi (framförallt Jocke) är supersugna på, men det är nog bäst att inte gå dit för då får vi i verkligheten se vad vi får miste om och det är inte alls kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0