Julklappar

Att gå upp kl. 05.30 varje dag tär på en. Jag går upp, äter frukost, klär mig och borstar tänderna. Tar sen bussen till centrum, pendeltåg till Stockholm och tunnelbanan till jobbet. Det som är än mer kul än att denna resa tar minst 1½ timme är att jag på pendeltåget toksomnar och är helt yrvaken när kvinnan i högtalarna säger "Nästa, Stockholm Central". Detta har resulterat i att jag är dundertrött när jag kommer hem och har inte orkat skriva av mig överhuvudtaget, men NU så.

Imorgon har jag och prutt varit tillsammans i 4 år. Dagen till ära kommer vi att gå på "Footloose" på Intiman. Jocke avskyr verkligen musikaler och allt som har med sång och dans att göra (undantaget är U2), men jag ÄLSKAR det! Men det konstiga är att jag behövde inte ens försöka övertala honom. Han sa att ville jag det så skulle vi göra det. Tror allt att det är nåt lurt på gång...

Usch, om 2½ månad är jag utan jobb. Jag tvingas lämna mina underbara kollegor och allt som hör därtill. :( Och idag sa en av våra sjuksköterskor "Men Petra, kan dom inte se till att du får fortsätta trots att din ordinarie kommer tillbaka?!" Det värmer när man får höra sånt från människor man beundrar! Jag försöker lägga ut lite krokar här och var, men det är inte det enklaste.

Känns lite tråkigt på showfronten. Har inte varit i Linköping på en hel månad och ska inte dit förrän den 20 december igen. Det är superkul med show, men ack så tråkigt att inte bo i Link och kunna köra på i vanlig takt.

Jag har påbörjat årets julklappshandling. Tycker jag har kommit riktigt långt för jag har faktiskt kommit på vad jag ska ge till alla i min söta lilla familj och jag har påbörjat köpen till alla utom pappa. För en gång skull ska det bli mysigt med jul. Familjen hemma hos mormor på julafton, fira med moster och hennes familj och söta farfar och dom två små hundarna. Kommer bli sååå mysigt för min mormor är absolut bäst på att göra julmat (efter mamma förstås)!

I helgen ska jag till Katrinehåla och hälsa på min alldeles egna unedrbara Challe. Som jag har saknat henne. Har inte träffats sen Valborg och det var ju.... hmmm.... ja jag vill inte ens tänka på hur längesen det var. Men på lördag, då smäller det.

Tror nog jag måste ta mig ut i köket och hjälpa Jocke lite med maten. Om inget annat kan jag ju alltid diska undan och ställa i ordning det totala KAOS han skapar varje gång han ska göra nåt i köket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0