Snön den bara faller och faller - mysigt!

I fredags var vi på Magnus Betnér i Norrköping. Sören vad bra. En del ståuppare har en tendens att vara roliga i början och sen tackla av mot slutet men Magnus var bra rakt igenom. Han stod och drog skämt i över 1½ timme, inför 1 300 personer. Skulle jag aldrig våga!

Lördagen bestod av en promenad i Sthlm på Lilla Essingen. Spanade in området som "vår" lägenhet ligger i. Oj den är så fin och området är helt underbart. Synd bara att den kostar 3 250 000 kr. Kunde den inte bara ha varit 1 000 000 kr "billigare"?! Då hade vi nog slått till. Spana gärna in den. Planlösningen är bra, läget perfekt och den är byggd 2004. Kan det bli bättre? Under denna promenad hade jag, Nicklas och Sofie sneakers på oss medan Jocke hade sina nyinköpta kängor på sig. Vem tror ni frös om fötterna? Inte  var det Jocke iaf... Det blev en liten fika i Gamla Stan på Café Nova också innan vi drog oss tillbaka. På kvällen blev det laxsoppa och film, en film som Petra somnade till, som vanligt. Men oj vad jag sov gott. Och på förmiddagen skar jag mig på en kniv rätt i tummen, djupt djupt, så jag kunde inte ta hand om disken efter att kockarna röjt runt i köket. :)

I söndags var vi på Vasamuseet med några kompisar. Vilken båt. Jag tycker inte det är kul med båtar, men vad fin den var. Trodde det skulle ta någon timme, men vi gick runt där ett par timmar och efter det rörde vi oss in mot city för att leta upp en parkeringsplats, i 40 minuter. Hata Stockholm! Stockholm är fint och bra på många sett, men inte om man har en bil man måste bli av med för att kunna ta sig an något. Men så är det när man bor i Södertälje, då behöver man bil om man har en andra hälft som inte tycker om att åka kommunalt. En annan pendlar ju minst 3 timmar om dagen så jag är van.

Tog på mig mina kängor igår, och mjukisbyxor och övrig vintermundering och insåg när jag satt på tåget att jag skulle ju köpa julklapp till Jockeprutt efter jobbet. Jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker om mig och mina kläder, men just igår kändes det faktiskt lite jobbigt så det får bli julklappsinköp idag istället för idag har jag vettiga kläder på mig. Fortfarande mina kängor, men jeans och lite snyggare jacka. Men dom där vinterkängorna måste vara den sämsta investeringen jag någonsin gjort. Dom har blivit för stora (ja mina fötter har krympt dom senaste två åren), dom gör ont på vänster stortå och skaver i skaftet. Får nästan blåmärken av dom. Vill inte lägga pengar på ett par nya, men blir nog så illa tvungen. Men det får vänta till nästa år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0