Barkaby

Så har ännu en helg blåst förbi, eller snarare stormat förbi. Ja det känns som att de två dagarna man har på helgen egentligen bara är en eftermiddag. Tiden bara rusar.

Efter jobbet i fredags tog jag mig hem för att möta upp Jocke på stan och fredagsmysa lite. Vi gick till Café Milano och åt en supergod tacotallrik. Det där vita var så väldans gott att jag snart måste gå dit igen! Och tv:n här hemma bjöd på både det ena och det andra. Jag började med att titta på "Postkodmiljonären". Ja vad fasen, man måste ju få drömma ibland! Sen var det "Idol". Jag har aldrig riktigt följt Idol, någonsin, och planerar inte att göra det nu heller, men prutt höll på att fixa med allt möjligt konstigt så jag var tvungen att fördriva tiden med nånting. När Jocke väl var klar med sitt drog vi igång "Inside Man" i HD-format och jisses vilken bild. Är det någon som vill se en knivskarp bild är ni välkomna hem till oss. Men det blir inte bättre än Inside Man för det är den enda film vi har i HD och jag varnar er, jag somnade, så det var nog inte världens bästa film. Eller det kanske berodde mer på innehållet. Den var betydligt mer riktad åt män än åt mig.

Lördagen blev en riktigt lång dag. Eller ja, den blev inte så lång, men vi började tidigt så vi hann med mycket. Först tog vi oss en lite sovmorgon, duschade och åt frukost. Sen tog vi oss till Barkaby. Först till NetOnNet för att inhandla en skrivare och en äggkokare. Sen körde vi till Stockholm Quality Outlet och där fanns det massa kul saker. Det var som att gå runt i en liten by där inne, inte alls ett stort och tråkigt köpcenter. Blev klart en sväng inom IKEA också, men endasat för att fika. Och sen kan ni aldrig gissa vad vi lagade för mat när vi kom hem, inte en lördag iaf. Jodå, vi gjorde spagetti och köttfärssås. Nöden har liksom ingen lag och jag var så vansinnigt sugen på köttfärsås.

Lördagens kvällsunderhållning var i vanlig ordning "Stjärnor På Is". Och som tur var tog sig Åsa och Kicken vidare i isduellen och Marie och Niklas tog sig vidare utan isduellen den här veckan. Så båda mina favoriter gick vidare, perfekt!

Idag däremot har vi inte varit fullt så produktiva. Vi var på Mosebacke och åt brunch med en av Jockes gamla lumparpolare och hans flickvän och sen gick Jocke och klippte sig. Efter det har vi bara kört hem till Södertälje igen och slappat i sängen. Jag går runt här i myskläder medan Jocke är på jobbet och styr.

Kanske att jag skulle ta mig för nåt, eller jag lägger mig nog i sängen och tar mig en funderar kring det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0