Spontanfika

Idag har varit en ganska bra dag. Jag har fått massor gjort  på jobbet. Vi har fått städat på kontoret. Jag har fått uppmuntrande kommentarer på jobbet. Jag har städat en snabbis i lägenheten. Jag har bakat en blåbärs- & hallonpaj samt bjudit in en av mina träningskompisar och hennes pojkvän på fika för att äta upp just pajen som jag bakat. Jag tycker det är trevligt med lite spontanbesök. Förr i tiden kunde det komma hem folk utan någon som helst förvarning. Mamma slängde snabbt ihop en kaka och man satt och pratade och lekte hur länge som helst. Idag gör inte folk så. Man sms:ar, ringer, mailar och dubbelkollar allt innan man gör nåt. SPONTANITET mina vänner, SPONTANITET!

Längesen jag åt paj. Längtar efter mammas kakor. Snart får jag äta dom igen. Mums!


Visst, min paj såg inte riktigt ut såhär, men den var minst lika smaskig som den här ser ut att vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0