Ni måste stanna, jag ska av här!

Varje dag tänker jag på massor med saker som jag kan skriva i bloggen, men jag får aldrig riktigt tummen ur att låta fingrarna dansa på tangentbordet och berätta alla dessa saker jag har inom mig. Men jag är väl ingen äkta bloggerska, så jag tar inte så hårt på det.

Efter jobbet i fredags skulle jag träffa några gamla konståkningskompisar för lite After Work. Jag fick ett sms av Jeanette vid lunch om att vi skulle träffas vid "Svampen" på Stureplan strax efter kl. 17. Trots att jag har bott här uppe i ett år känner jag mig som en turist. Jag har inte koll på nånting. Jag fick börja med att Googla på Stureplan + Svampen. Svaret jag fick var den där betongstatyn utanför Sturegallerian. När jag väl hittat dit skulle vi ta oss en drink innan den fjärde och sista tjejen skulle ansluta. Jeanette och Magda började prata om en massa ställen och jag hade noll koll. Vi gick till Scandic's bar och där var det åldersgräns 23 år. När vakten bad om mitt leg ch berättade om detta blev jag väldigt fundersam. Jag kunde inte för mitt liv komma på hur gammal jag var för jag var helt övertygad om att jag var 22 år och därmed inte kom in på stället. Men Jeanette som är 2 år äldre var bombsäker på att jag är 23 år och det stämde ju. :) Vi åt på Vapiano (eller det kanske stavas Vappiano) och gick sen vidare till Hotellet. Plutt var på After Work med traineegänget och dom begav sig till Lemonbar i samma veva som vi tjejer började dra oss tillbaka. Jag tog tuben (oj vad häftig jag var nu!) till Rådhuset och letade reda på Lemonbar. Jag ringde till Jocke x antal gånger när jag stod utanför för jag visste inte hur stort stället var och var dom befann sig, men han svarade inte. Jag kom in, men var något irriterad då det var precis så lite som behövdes för att jag skulle gå i taket efter en horribelt jobbig vecka på jobbet. Bitch är nog mitt smeknamn nu, men I don't give a fuck för när man mår dåligt vill man bli stöttad och omhändertagen, inte dissad.

Lördagen var inte heller så kul för sovtutan Jocke steg upp först vid 11.30 så när han väl var klar för en utflykt (vid 15.30) var det ju stängt på alla mysiga caféer runtom Södertälje. Men på kvällen var det premiär av Stjärnor På Is oc det räckte för att jag skulle få ett bra slut på dagen! Vilken show. EXPONERING! Så himlans häftigt att en så liten sport som konståkning får så mycket utrymme i media, tufft! Och ännu bättre är att jag nu på lördag ska se det live i Studion tillsammans med Jeanette, ska bli suprkul!

Sen hände det något väldigt spännande på tåget på väg till Linköping i söndags. Jag hoppade på i Södertälje för att ha fem timmars showträning i Linköping. Packade upp datorn, la kartongen med gympadräkter på hyllan ovanför min plats tillsammans med min ryggsäck och jacka. På golvet la jag en påse med diverse showsaker i. Jag satt under hela resan och jobbade med showen på datorn. Jag packade ihop mig i god tid. Tog mina saker och ställde mig vid dörren på tåget. När tåget stannade i Linköping gick jag av, men redan efter några sekunder började jag fundera på att det kändes som jag glöm något. Mycket riktigt hade jag det, GYMPADRÄKTERNA! Jag sprang snabbt på tåget igen, letade efter min plats i vagn 3, men kunde inte hitta mina saker. Jag hörde hur dörrarna stängdes så jag sprang till närmsta dörr och försökte öppna, men det gick inte. Sprang fram till Bistron och skrek

- Ni måste stanna, jag ska av här!

Tjejen i Bistron ringer lokföraren och han kunde lyckligtvis stanna tåget så jag kunde hoppa av, men utan gympadräkterna. Har ni varit med tidigare shower i LKF så tror jag nog ni förstår vilken stress jag kände. Jag kände hr flea veckors jobb bara åkte iväg och åtskillga kronor. Jag ringde kundtjänst och dom lyckades efter 30 minuter hitta min kartong och lämnade av den i Malmö så idag har jag lyckats få dom att skicka den upp till mig, PUH!

Idag på jobbet fick jag ett sms av tjejen jag vikar för. Hon kommer tillbaka först den 26 januari nästa år, vilket betyder att jag får förlängt ytterligare en månad och kan ta semester för skidresan vecka 3. Jag fick även en fråga från chefen om jag vill gå upp i tid dom här veckorna som "min" sjukgymnast är sjukskriven och tanken är då att jag ska fokusera på hennes gruppaktiviteter.

Men nu är det Ugly Betty som följs av Desperate Housewives så jag har inte tid att sitta här!


Kommentarer
Postat av: Challe.

Grattis att du också fick förlängt! :) Självklart har jag tid för dig tjej! :) Som du har förstått så är det mycket med lägenhet och flytt nu, du får gärna komma ändå! Annars börjar det nog lugna sig lite framåt november! (som är snart, uuusch) Vi kan ju se! Säg när du kan! Hihi. Tur att du fick fram dräkterna! Pust. Kram!

2008-10-07 @ 21:35:27
URL: http://challizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0