"Vi beklagar förseningen, men hoppas att ni får en bra dag ändå"

Förbannade pendeltåg! Igår tog det mig strax över två timmar att ta mig från Södertälje centrum till Fridhemsgatan 58. En resa som normalt tar 60-65 minuter. Det tog ca 1 timme från Älvsjö till Fridhemsgatan. En resa som normalt sett tar ca 20 minuter. Men jag kunde blivit än mer försenad om jag inte tagit beslutet att hoppa av vid Stockholm Södra och gå till Mariatorget för att ta tunnelbanan. Helt otroligt. Mitt i morgonsrusningen händer det. Ett OMFATTANDE signalfel i Karlberg som påverkar ALLA tåg på Stockholm-Märstalinjen. Och inte nog med att jag kom massa försent till jobbet, jag ska ju jobba in den tiden också. Och idag var jag hos tandläkarn så det försvann massa tid där också. Men som tur är har jag massa komptimmar från början av månaden då "min" sjukgymnast var sjukskriven, jag får helt enkelt plocka av dom.



I måndag hade vi besök. Prutt hade förberett denna 10 rätters snittmiddag hela söndagen. Han komponerade ihop ett superfint mail med menyn, en meny besöket inte trodde på. En av grabbarna hade skrivit ut menyn för att se om den verkligen var sann, och det var den. Vilken chock dom fick allihop. :) Vad hade ni trott om ni fått nedanstående meny i er inbox?

HAVSBRIS FRÅN FÖRR
Stekt salt sill toppad med krämig löksås på vedungsbakat knäckebröd

MORMOR INAS HÖSTFRESTELSE
Kokt fläskben med senap på bädd av rotmos

SALTA MUNSBITAR
Anjovisfilé och gräslöksstrå på sammetslen mandelpotatis

NORI-DOLMAS
Lingon vilande på skivor av vitkålsinlindad färs

LAXLYX MED GULDKORN
Krämig laxpudding med stenbitsrom

SMÅLANDS-TAPAS
Dijonsmakande isterbands- och potatissnittar med rödbetstopping

PLOMMONKARAMELLER
Grillat katrinplommonglaserat rimmat helt sidfläsk

RIS Á LA MALTA
Risgrynsgrötsblandning med apelsinfiléer inlindad i mjukt tunnbröd

HALLONDRÖM
Vaniljkräm med champangegelé och hallon

KALL CHOKLADFONDUE
Punschavrundad chokladcréme med färsk frukt

Min favorit är helt klart Hallondrömmen, men även den kalla chokladfonduen är smarrig! Givetvis var alla "matsnittar" också goda, men som den fikatant jag är så går efterrätterna alltid först. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

TACK tack. Jag ska genast rota fram mammas lager av gamla buffétidningar och ordna mig ett eget snittkalas. Jag bockar och bugar för denna inspiration. :)

2008-11-03 @ 19:22:56
URL: http://skarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0