BADASS Bibik #2

Jag har haft en fullspäckad helg sen i fredags kl. 06.30 när andra passet av BADASS Bibik började och har därför inte haft tid att berätta om fredagens pass.
 
Fredagens pass liknade onsdagens väldigt mykccket bortsett från att vi hade koll på hur det skulle gå till och kunde då hålla ett bättre tempo. Dessvärre var en av grabbarna sjuka även denna gång, vilket innebär att vi inte varit fulltaliga hittills, men det ändras förhoppningsvis den här veckan.
 
Vi gav oss på att prova några av övningarna som vi modifierade i onsdags och därför såg fredagens pass ut:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag hade 12 kg och det var bättre än i onsdags när jag hade 8 kg, dock gjorde det riktigt ont i händerna efter ett tag.
  2. Axelpress över huvudet med stång, 10x3 reps. Jag hade 25 kg den här gången, men skulle nog kunna lägga på ytterligare ett par kilo.
  3. Benböj (squats), 10x3 reps. Jag hade även denna gång sammanlagt 50 kg och det var en ganska lagom vikt.
  4. Toes to bar, 3x3 reps. Mitt mål är att klara 3x10 reps.
  5. Handstående pushups, 10 reps, 7 reps, 5 reps. Jag överträffade både mina och min PT:s förväntningar när jag gjorde handstående pushups mot en vägg.
  6. Marklyft, 3x5 reps, 60 kg. Min ena lagkompis har som mål att kunna träna med 100 kg. Jag ska nog vara glad om jag klarar 3x5 reps med 80 kg, vikten hon tränar med idag.
Jag provade dragremmar för första gången när jag gjorde marklyft och jisses vilken skillnad det var, redskapet sänt från ovan. Jag blir riktigt sugen på att köpa ett par egna, men jag måste nog lära mig lite fler övningar än marklyft förra nytta av mitt tänkta inköp.
 
Jag är en person som inte klarar av att ha en endast lugn sekund och sen mitt i allt önskar jag att det var just det jag hade. Nu kvävs jag nästan när jag tittar i min kalender då jag ser att jag inte har någon tid över för annan träning än BADASS Bibik. Jag skulle vilja komplettera den med lite annan träning, men det finns ju fasen ingen tid.
 
Om ni vill läsa mer om vårt andra träningstillfälle på BADASS kan ni göra det här.
 
Jag har efter efter några samtal med tre mycket klocka personer beslutat mig för att sätta mig ner och tänka över vad som är mest värt för mig och skapa tid för både vänner och det jag verkligen vill göra som jag känner att jag inte hinner med när min kalender ser ut som den gör idag.
 
Handstående pushup
Trackback
RSS 2.0