Finbesök i vår våning

Helgen som passerat har familjen tillbringat i Stockholm. Tyvärr kunde inte bror följa med, men han hade viktigare saker för sig, flickvän och sånt där.

Lindhefolket kom vid 19 på fredagen och då satte jag och Jocke igång med att laga mat. Någon timme senare blev det italiensk kycklingpasta. Ja ni läste rätt, KYCKLING. Jag har tidigare varit lite skeptisk med tanke på allt det här med glasbitarna som hittats, men samtidigt känner jag att man borde känna om man får en glasbit i munnen och då genast sluta tugga.

Lördagen bestod av en långpromenad på 1,5 mil när mamma plockade upp sin mobil och spanande in stegräknaren. Jag, mamma, Ronja, Picasso och Enzo gick hemifrån vårt, in till city, gick i några affärer, fikade i Gamla Stan och gick sedan hela långa vägen tillbaka för att i slutet av Norr Mälarstrand få ett samtal från pappsen och försöka lotsa honom dit vi var. Trevligt när man får lite möte sådär oväntat.


I börjar på vår promenad i det underbara vädret
- kändes nästan som en sommardag



Picasso och Enzo sitter snällt och väntar
på mig och Ronja när vi springer i lite affärer



Jodå, nu är det vår!
- såna här blommor fyllde en hel gräsmatta

På söndagen sydde jag och mamma gardiner, pappa och Ronja slappade. Mamma fixade även till mina byxor till isshowen (Funky Time) för jag upptäckte på fotograferingen att dom var lite för långa.

Och sen har jag äntligen kommit igång med träningen igen. Lite ledsen över att jag inte kan träna varje dag, men så är det. Antar att jag ska vara glad om jag lyckas komma upp i 4 gånger/vecka. Både en av mina jobbarkompisar och en kompis från Linköping (som numera bor i Stockholm) tränar på SATS så jag kan få lite träningssällskap också och det är alltid kul.

Nu ska jag packa väskan inför helgens färd ner till Skåne.

GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Linda

Sara har köpt kort på SATS nu så där har du en träningskompis till.

2009-04-10 @ 07:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0