Arbetstagare eller arbetssökande?

Det är mycket som är på gång, men också mycket av det som är ovisst.

Det största bekymret jag har just nu är att mitt vikariat på Vintertullen går ut nu den 31 augusti och efter det har jag just nu bara 25% på ett annat SÄBO. 25%, det ger ju inga pengar!

Jockes bästa kompisar hemifrån Oskarshamn, hans flickvän är färdig sjukgymnast sen några månader tillbaka och hon ringde mig igår. Dom behöver en arbetsterapeut i 3-4 månader med start den 1 september. PERFEKT! Nu är det bara det att chefen där har inte hört av sig, så dom är nog inte så intresserade trots allt. Jag tar mer än gärna jobbet om dom bara erbjuder mig det och det är 100%.

Sen har jag sökt två andra jobb idag, ett av dom med start den 1 september och fyra månader framåt. Också perfekt med tanke på mig lucka fram till Tibblehemmet drar igång.

Sen har jag och en av cheferna på Vintertullen en liten idé, men den måste framföras till övergripande chefen och förmodligen regionscheferna. Dessvärre tror jag inte det vi tänkt är genomförbart, men å andra sidan vill biträdande regionschefen väldigt gärna ha kvar mig, så om vi nu lyckats komma på en smart idé kanske det finns en chans trots allt.

Ja just nu svävar jag i ovisshetens värld, men jag hoppas att det vänder snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0