Avskedsfika

Idag körde jag avskedsfika på jobbet. Visserligen ett par dagar för tidigt, men det var enda dagen innan jag slutar som vi alla är samlade. Jag bjöd på marängtårta, en god och uppskattad sådan. Konceptet är hämtat från Ica:s hemsida, men marängreceptet är mammas. Det är verkligen en superenkel och jättegod tårta.

1. Gör en marängbotten
2. Vispa grädde och bred ut det på ovanpå marängen
3. Lägg valfria bär ovanpå grädden (jag har provat med hallon, blåbär och jordgubbar och vilket som är gott)
4. Ös på en hel hög med riven mörk choklad

Vad gäller chokladen har jag upptäckt att när man ska riva den är Lindt:s 70% mörka choklad den bästa att riva för den är hård och kompakt. Marabou:s 70% mörka choklad skiktar sig ofta och man går miste om massa god choklad.

Idag har mitt halsonda försvunnit, vilket betyder att jag kan börja träna igen. Imorn ska jag träffa saknade Sara, men på lördag kör jag ett pass på förmiddagen innan jag ska möta upp Challe och hennes mor vid slottet där hennes syster vaktar.

Känns konstigt att det bara är två arbetsdagar kvar på jobbet och förmiddagen i morgon går åt till att skriva papper inför starten på Tibblehemmet. Men eftersom jag i nuläget inte har något jobb den 1 september kommer det bli många luncher på både Alströmerhemmet (mitt förra jobb) och Vintertullen (där jag är nu). Ett bra sätt för mig att motivera mig själv att ta långpromenader. Eller ja, till Alströmerhemmet är det inte så långt, men till Vintertullen tar det en stund eller två. Men hoppet om att få ett jobb ganska snart finns ändå då jag har lagt ut en hel hög med krokar. :)

Har precis suttit och tittat på TV6 play och "Utmaningen". Kan inte uttrycka mig på något bättre sätt än FY FAN! Vilken kille. Jag hade aldrig i mitt liv orkat träna och styra och hålla på så som han gjort. Kan inte bli annat än imponerad av hans vilja och kämparglöd. Önskar jag kunde få lite av det. Eller ja, först skulle jag vilja att någon tar bort lite fobier, annars skulle jag aldrig våga ge mig ut själv på löprundor och annat snorjobbigt.

Nej nu är det nog dags för en frukt eller två, är lite hungrig.

Kommentarer
Postat av: linda

välkommen till vårt läckra kontor på Alströmerhemmet där kan du luncha med stil! ;-)

2009-08-28 @ 08:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0