En dag med Challe

Varför det alltid så att när jag får sova länge så vaknar jag tidigt? Jag hade ställt klockan på 09.00, men vaknade redan kl. 07.30. Försökte somna om, men ganska snabbt insåg jag att det inte skulle gå. Jag steg upp och gjorde mig lite frukost. Åt frukosten i sängen och tittade på nyhetsmorgon på TV4.

Startade sen upp dagen med att gå på dansstep på Fridhemsplan. Fy f*n vad det var jobbigt. Har varit förkyld hela veckan men det halsonda släppte i torsdags så jag tänkte att jag kunde träna idag. Tror jag tänkte lite fel där. Orkade nästan ingenting och hade fullt upp med att hålla snoret kvar inne i kroppen. Mycket harklande och snorande, men det gick, jag tog mig igenom passet och det var väldigt roligt.

Efter träningen cyklade jag hem för att fixa till mig lite. Sen mötte jag upp Challe och hennes mamma vid slottsgården/borggården (dåligt koll på vad det heter, men i vilket fall gården på slottet) då hennes syster skulle byta vaktpass på högvakten och det ville vi alla se. Jag har aldrig sett det där innan men måste säga att även om det kan tyckas en aningens töntigt var det ganska kul. Sånt där dravel tycker turisterna om. :) Vi käkade en sen lunch/tidig middag, shoppade lite och fikade innan det var dags för Challe och hennes mamma att bege sig hemåt till Katrineholm.

Jag stannade till i en liten pillerillaffär i Gamla Stan när jag var på väg att möta upp Challe. Hittade ett par rosa ljus som hade en häftig form, men gubben i affären var inte särskilt snabb med att expediera kunden som var före mig så jag fick lägga tillbaka ljusen och springa vidare mot Challe. Gjorde ytterligare ett stopp i en annan pillerillaffär och köpte en klocka. Är så trött på att inte ha en klocka i vardagsrummet så nu köpte jag en liten söt klocka som står på tv-bänken.

Igår var jag hemma hos Sara, underbara Sara. Alltid lika kul att träffa henne. Så full av energi och roliga samtalsämnen. Vi lagade en jättegod laxpasta och titta på Old School. En alldeles lagom fredagkväll. TACK!

Tänkte ju att jag skulle "pynta" om lägenheten lite nu när Jocke är borta, men jag får ingen ro till det. Inga idéer längre. Hade lite på gång innan, men jag tror tyvärr att många av dom idéerna är bättre i mitt huvud än i verkligheten. Men jag är inte orolig, jag har nästan tre månader på mig. :)

Tittar på en jättemysko film på 5:an nu, "Date Movie", helt värdelös. Fattar inte det roliga i det. Tror att jag ska titta på en av mina egna gamla filmer istället, mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Challe

Tack för en trevlig dag! :)

2009-08-31 @ 19:22:35
URL: http://www.chal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0