Friidrotts VM

Nu har det äntligen börjat. Jag sitter bänkad varje kväll efter träningen, till Jockes stora besvikelse.

När friidrotten var slut igår satt jag och zappade lite. På TV3 var det visst Prison Break. Innan laddade vi ner avsnitt för att kunna titta då vi inte kunde hålla oss och vänta en hel vecka innan nästa avsnitt. Men efter Pirate Bay-svängen har vi inte laddat ner nånting och Jocke har blivit "utslängd" från hubben vi hade tillgång till för att han inte loggat in på väldigt länge. Just typiskt för det avsnittet som visades igår var avsnitt 22 eller 23 av säsong 4 och vi har bara sett till avsnitt 16 av den säsongen. Aja, nu kommer jag i vilket fall att fortsätta titta så får jag lösa det där med dom osedda avsnitten lite senare.

Var på aerobics på Fridhemsplan igår. Dom andra gångerna jag varit på det passet har jag alltid lyckats hamna i raden näst längst fram. Egentligen vill jag stå längst fram för att slippa ha någon framför mig och endast behöva hålla koll på dom bakom mig, men det har inte varit helt bra att stå längst fram i den lokalen för scenen är liksom i vägen. Men igår så provade jag att stå längst fram. Framåt var det helt okej. Bakåt och åt vänster var däremot inte lia okej. Bakom mig stod det en stackars tjej som inte hade koll på vad vi gjorde så henne höll jag på att krocka med precis hela tiden. Till vänster om mig stod det en medelålders kvinna (som brukar stå just på den platsen) som givetvis gick åt höger när vi skulle åt vänster och framåt när vi skulle bakåt, ja ni fattar. Så min fråga nu är:

Varför ställer man sig långt/längst fram när man inte kan stegen och har svårt att hänga med?

Jag har svårt att tro att de inte själva visste om att de inte hängde med och vad gäller den medelålders kvinnan till vänster så har hon kört den här koreografin fler gånger än mig och hänger ändå inte med. Visst, det är starkt gjort att ställa sig långt fram fast man inte är så säker på stegen, men samtidigt är man i vägen för dom (jag) som vill kunna ta ut stegen och blir riktigt svettig och trött. Nej, jag tycker nog ändå att de som vet med sig att de inte hänger med kan ställa sig lite längra bak i lokalen. Jag gjorde så de första gångerna jag körde Funk/Bodyjam just av anledningen att de som kunde det skulle kunna ta ut stegen.


Kommentarer
Postat av: Emma

svar: för att annars är det svårare att lära sig :) Däremot borde alla lära sig att utnyttja hela salen bättre, det är alltid helt tomt längst bak och då blir det ju trångt längst fram. Nästan som i step där man har sitt kryss liksom.

Vi får boka in något någon dag snart! Det vore kul :)

2009-08-18 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0