Gräsänka i tre månader

Nu har jag blivit gräsänka. Jocke har flyttat till Tyskland och jag är kvar hemma i Stockholm. Just nu känns det faktiskt lite skönt, men om ett par dagar kommer det börja kännas tomt.

I lördags var jag på bröllop. Ett bröllop jag hört talas om sen jag började på Vintertullen i februari. Bruden har varit så orolig att det inte skulle bli bra. Att folk inte skulle tycka det var trevligt, att det skulle vara lite mat, ska det vara öppen bar eller till självkostnadspris, hur klänningen skulle se ut, hur dom skulle göra med alla barn osv. Men hon och hennes man kan verkligen andas ut för det var ett jättefint och trevligt bröllop. Hon var så vacker i sin klänning och lite barn på festen gjorde det vara än mer trevligt. Maten var god och vi blev alla proppmätta. TACK för en otroligt fin dag/kväll Jesper och Johanna!

Igår skjutsade jag Jocke och en av hans kollegor till Arlanda. München nästa. Språkkurs i två veckor, sen vidare till sina praktikplatser. Svårt att planera in när jag kan komma ner och hälsa på. Jag har i nuläget inget jobb efter den 31 augusti, men jag har en del lösa trådar ute. Sen har jag mitt fasta jobb som jag längtar till i december/januari.

Har planerat att pynta om lägenheten lite nu när mannen i huset är borta. Har redan inhandlat lite saker från Nordljus, men igår gick jag även in och klickade hem två filtar från H&M Home. När vår nya soffa är beställd kommer hela vårt vardagsrum att gå i svart, vitt och grått, med undantag för de små rosa blommorna vi har på gardinerna. därför tänkte jag att det var lite kul att ha något riktigt färgstarkt. Sen passade jag på att klicka hem två nattlinnen också, pyjamaslös som jag är.





 


Pratade med lönekontoret idag angående att jag har runt 5-6 semesterdagar som jag inte tagit ut. Jag hade en föreställning om att jag kunde spara dom till min kommande anställning i december/januari, men det kunde jag inte för jag har ett uppehåll på ca tre månader. Typiskt! Jag som har en hel del att var ledig för nästa år. Sälen vecka 3, syster litens student, semester, 25-års firande m.m. Aja, det får gå ändå.

Jag har börjat få ont i halsen. Hoppas det inte är svininfluensan. Jag som kommit igång så bra med träningen. Att träna när jag är förkyld är inget ovanligt, det gjorde jag alltid när jag häll på med konståkningen. Var småförkyld året runt. Men jag vet att det är FARLIGT att träna med halsont. Men jag är så motiverad nu så det känns lite jobbigt. Fick avboka kvällens pass, men förhoppningsvis är det halsonda borta imorn.

Förresten, en av mina klasskompisar från Linköping har nu förlovat sig med sin Lars. GRATTIS Lars och Madde!

Nu blir det pannkakor och städ fram till kl. 21, sen blir det film på kanal 9 med Jennifer Aniston.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0