Hellregn som heter duga

Igår när jag skulle cykla hem från jobbet var det väldigt mörkt på himlen. I mitt stilla sinne trodde jag att jag kanske kanske skulle hinna till träningen innan regnet skulle till att bryta ut, men fy fasen vad fel jag hade. Jag hann cykla till Tantolunden, sen var det som om himlen öppnade sig. Det fullkomligen vräkte ner. Jag tänkte att det säkert bara var en skur och att den skulle försvinna väldigt snabbt så jag ställde mig under ett tak som fanns utanför ett garage. Efter 15 minuters väntade insåg jag att det nog inte var en övergående skur så jag hoppade upp på cykeln igen och fortsatte trampa. För varje tag jag tog, desto mer regnade det. När jag kom fram till träningen var jag totalt dyngsur och ryggsäcken var full med vatten i botten, vilket gjort att mina tärningsskor var helt blöta. Jag vände hem då jag inte hade några kläder eller skor som jag kunde träna i eftersom allt var genomblött.

När jag kom hem tog jag av mig alla kläder utom trosor och bh i hallen utanför ytterdörren. Det droppade från varenda plagg och det gick att vrida ur vatten ur dom. När jag kom innanför dörren och såg mig själv i spegeln kunde jag likaväl ha kommit ut ur duschen, så blöt var jag trots att jag tagit av mig kläderna. Inte kul med hellregn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0