Babylycka

Idag har varit en ganska bra dag, bortsett från att mitt halsonda inte gått bort så jag kan träna igen. Men annars har det varit en bra dag.

Jag har storhandlat för första gången till mig själv. Alltid annars har det varit till mig och Jocke även om jag handlat själv. För någon vecka sedan öppnade det ett MAXI i Lindhagen och jag var såklart tvungen att spana läget. I vanliga fall brukar vi köra till Kvantum i Kungens Kurva, men inte ikväll, och förmodligen inte så många kvällar till för Lindahgen var riktigt bra. En stor fräsch affär, ljus, mycket luft, mycket utrymme, många bra saker och trevlig personal. Och det bästa är att det ligger bara 5 minuters bilfärd härifrån och då räknar jag från det att bilen startar tills dess att bilen stannar på en parkeringsruta i Lindhagen.

Har lagat mat för första gången sen Jocke åkte i söndags. Flärskpannkaka blev det. Har aldrig gjort fläskpannkaka innan, men hittade mammas recept i en liten bok här hemma och tyckte att det var värt att testa. Så nu har jag tre matlådor med fläskpannkaka. Har tänkt göra spagetti och köttfärssås i helgen och sen när jag var på MAXI hittade jag 800 g Scan falukorv för bara 14,50 kr och det kunde jag inte motstå. Vad jag ska göra med falukorven vet jag inte riktigt ännu, men jag kommer nog på nåt (no dirty thoughts!).

Koden till min internetbank kom idag så nu kan man säga att jag helt och hållet konverterat till Handelsbanken, eller ja inte riktigt kanske, måste ju säga upp Swedbank också...

Cyklade till jobbet idag, som vanligt, men strax innan jag skulle cykla hem började det ösregna. Jag har bara dåliga erfarenheter av ösregn i den här staden så jag tänkte att jag skulle ta bussen hem. Men så slutade det regna. Jag gick inte på den luringen. Tänkte att jag ändå skulle vara tvungen att ta bussen imorn eftersom jag ska bjuda på tårta på jobbet så jag tog på mig träningskläderna och mina nya gympaskor och traskade mot bussen. När jag var på väg dit insåg jag att jag likaväl kunde promenera hela vägen hem, och det gjorde jag. Blev ingen riktig powerwalk för jag var väldigt kissnödig, men jag var ute och gick i 1 timme och 15 minuter. Riktigt skönt med tanke på att jag inte kan träna pg a halsen. Dock kommer det ta låååång tid innan magen är borta.

Och det där med babylyckan ja. Just det. Jo det är såhär att innan min semester kom min närmsta kollega och berättade att hon var gravid, vilket var väldigt kul. Och idag kom en av mina andra kollegor och berättade att även hon är gravid. Och en tredje kollega jobbar på ett andra barn. Och på tisdag kommer tjejen tillbaka som jag vikarierat för då hon har varit mammaledig. Ja just nu är det väldigt mycket bebissnack på jobbet, men det gör mig ingenting för bebisar är söta (även när dom skriker).

Nu ska jag kolla till marängtårtan som står i ugnen!

Kommentarer
Postat av: linda

När blir det dags för babylycka på lilla Essingen då?

2009-08-27 @ 14:20:28
Postat av: Anonym

Haha, det kommer dröööööja. Iaf om mannen i lägenheten får bestämma. :) Men jag lovar, du kommer få veta så fort det är dags!

2009-08-27 @ 21:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0