Prioriteringar

Hörde precis en reklam på radion som handlade om att en pappa försökte övertyga tomten om att han varit snäll under året som gått för att han så gärna vill ha verktyg. Givetvis var det här en reklam för något byggvaruhus, men ändå. Det jag vill komma till är att när jag förra lördagen julklappsshoppade var jag i en affär och köpte julklapp till lillebror. Expediten frågade om jag ville ha det inslaget och givetvis sa jag ja för då slipper jag ju vika ihop kartongen själv när jag kommer hem. Medan hon slog in paketen stod vi och pratade och skojade. Sen kom killen som betalat innan mig tillbaka med sin flickvän och undrade om han också kunde få sitt inslaget. Så stod vi där alla fyra och skämtade lite. Jag fick min påse med paketen av expediten och hon önskade mig en fortsatt trevlig helg, men hon hade glömt det viktagaste av allt. TA BETALT! Jag sträckte fram mitt kort och frågade henne om hon kanske ville ha betalt också? Då började alla gapskratta och hon skämdes lite. Vi var alla fyra rörande överens om att jag kommer få massor med fina julklappar i år för gud så snäll jag var. :)

Den här helgen är Jocke och traineerna, nya som gamla, i Sälen och åker skidor. 20 cm snö och en backe öppen. Ingen höjdar direkt. Jag tycker att han kunde stannat hemma istället! Han kom hem från sin tremånadersvistelse i Tyskland för två veckor sen, men sen dess har han inte varit hemma en endaste kväll. Det började fint med massa jobbmiddagar och möten. Sen var det partaj, sen fortsatta jobbmiddagar och nu Sälenresa. När ska VI få tid för varandra? Någon som kan förklara för mig varför killar och tjejer prioriterar så olika? Jobbmiddagar kan man inte hoppa över. Men man måste kanske inte prioritera alla såna där nöjesgrejer, eller?


Kommentarer
Postat av: Ronja

Om alla killar prioriterar så, då är nog Albin lite tjej i hemlighet :D

2009-12-04 @ 09:56:17
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vissa saker är kanske bra att gå på,men inte allt. Men i gengälld behöver inte du priotera utan göra det du vill utan att han blir siggi:)

2009-12-04 @ 10:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0