Skam den som ger sig!

I förra veckan fick jag ett sms av Jockes mamma om en Samsoniteväska hon sett i Kalmar. Givetvis var sista exemplaret där trasigt så hon undrade om jag kunde kolla här hemma i Stockholm. Absolut, inga problem!

Jag gick till Åhléns och kollade. Såg en svart datorväska med numret jag fått av henne, men tänkte att det nog var fel väska för det kändes inte som en Nickan-väska. Men det var ju den!

Så när jag en vecka senare kom tillbaka för att köpa den var den slut. Den var slut på NK. Den fanns inte på Accent, och där nästan hånade mig expediten för att jag ens frågade efter något som jag inte själv lyckades hitta bland hyllorna.

Jag gick hem och ringde till Accent i Skärholmen. Där var dom väldigt hjälpsamma. Jag fick telefonnumret till Samsonites huvudkontor i Göteborg (vilket inte gick att hitta på nätet). När jag ringde hade dom stängt tills idag kl. 10.30 pg a utbildning.

Jag fick tag på dom på Samsonite i Göteborg för en liten stund sen. Tjejen jag pratade med var mer än hjälpsam. Hon var glad och trevlig också! Och jag fick numret till fyra olika återförsäljare utöver dom jag varit hos här i Stockholm. Jag ringde Strandlins reseeffekter på S:t Eriksgatan, och tjejen där var också väldigt trevlig och hjälpsam. Hon informerade mig om att just serie V46 är helt slut, men att ny leverans kommer runt vecka 1. Jag bokade en.

Det är inte för inte som PBL är den bästa lärometoden!

Kommentarer
Postat av: mamma

Med din envishet behöver man inte läsa pbl:)

2009-12-19 @ 19:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0