Många nya intryck

Nytt jobb sedan i måndags. Känns kul och spännande samtidigt som jag tycker det är superjobbigt att inte träffa mina älsklingar på Alströmerhemmet varje dag. I fredags grät jag faktiskt en skvätt på morgonen så mycket som jag saknar dom. :(

Men det där nya jobbet. Det är ett betydligt större hus, fler kollegor, fler hjälpmedelsförråd, inte samma struktur på arbetet, mycket nya människor. Jag har varit helt slut varje dag, men inte för att jag egentligen gjort så många arbetsterapeutiska insatser såhär första veckan, mer för att det har varit så många nya intryck. Men det här kommer bli bra, tjejerna jag jobbar med är goa och hjälpsamma.

Idag har jag varit och klippt mig så nu är jag äntligen mig själv igen. Jag är en sån där person som klipper mig en gång i halvåret, dvs inte särskilt ofta. Detta är inte för att jag är snål, mer för att jag är lat och har bra hår som man faktiskt bara kan sätta upp i en knofs utan att det syns att topparna är slitna och håret egentligen ser för jävligt ut.

Natten till igår övernattade Jocke på SCANIA. Nu undrar ni säkert varför och det ska jag berätta för er. Det är nämligen så att när man börjar traineeprogrammet får man ta lastbildskörkort och sen finns det en avdelning där man kan hyra en lastbil med skåp, men endast en sådan lastbil på  hela SCANIA och den måste bokas tre veckor i förväg. Som ni säkert vet ska vi flytta nu snart och tänkte att det kunde ju vara smidigt att låna den där lastbilen för då blir det liksom gratis och smidigt på alla sätt. Problemet med bokningen av denna söta lastbil är bara att folk brukar komma dit väldigt tidigt för att hamna först i kön och på så vis kunna boka valfri dag innan alla andra. Jocke pakcade en liten väska vid 21-tiden i torsdags kväll och brummade bort mot SCANIA. Han tillbringade natten där då han hört att det var en annan kille som skulle göra samma sak och vi ville ju kunna välja dag före honom. Stackars krake kom vid 03 på morgonen, men då hade ju Jocke redan varit där flera timmar så han gick hem igen. Vi bokade hela helgen, men bara för att vara lite snälla kommer vi att lämna lastbilen till killen som kom på söndagsmorgonen, då det var den dagen han ville ha lastbilen. Ojoj, många karmapoäng där!

Stockholm, here we come!

Flytten kommer ske 27-28 februari och det bästa med allt det här är att jag är inte hemma då. :) Nej jag tycker det är väldans tråkigt. Vi ska ha fotografering med showen just den helgen så jag kommer inte hem förrän vid 19 den 28 februari, men stannar gärna uppe hela natten för att kunna hjälpa till. Dessvärre har fotograferingen varit bokad sen månader tillbaka och därför är det inte så enkelt att flytta på den då allt är ordnat med fotograf och istid. Jag får se till att packa upp några extra kartonger så det jämnar ut sig lite.

Nu blir det lite nerpackning här innan en färd till systemet för vidare festligheter i underbara Södertälyeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0