Ont i rumpestumpen

Mycket som händer nu, inte tid att sitta ner vid datorn och lägga ut mina dagar, men jag ska iaf ge er ett livstecken.

I tisdags träffade jag mina älsklingar på Alströmerhemmet. kärt återseende! Som jag saknar dom. Men mina nya kollegor är också underbara, men det är något speciellt när ett skönt gäng skiljs åt. Östgöta Källare var restaurangen som fick äran att ha oss som matgäster, och det var minsann väldans gott. Åt någon soppa med skaldjur och saffran. Tack Sara för tipset! ;)

Prutten min fick "akut" åka till England i onsdags, stackarn, måste vara jobbigt att se sig om i världen jämt och ständigt. En annan blir glad bara man får åka till huvudkontoret i Danderyd, miljöombyte, haha. Han kommer hem inatt nån gång och imorrn går bilen mot Linköping för att hjälpa en av Jockes gamla lumpapolare att flytta möbler och grejer upp hit till Stockholm. Jag ska följa med och passa på att uträtta lite ärenden inför showen.

Och nästa fredag är det vår tur att flytta. Ojoj, ska bli spännande och skönt. Bered er på många fikastunder på Lilla Essingen och mycket aktiviteter i Sthlm från min sida. Nu jädrans ska livet levas. Det bästa med alltihop är inte att vi köpt en fin lägenhet vid vattnet, nej då, det bästa är att JAG KAN CYKLA till jobbet. Fattar ni?! Jag har pendlat minst 3 timmar varje vardag, men nu helt plötsligt kan jag hoppa upp på cykeln och trampa iväg några kilometer och sen är jag framme. Nästan som att bo hemma i Skåne igen, ja bortsett från att här är betydligt mer trafik här uppe. Och av just den anledningen ska jag faktiskt införskaffa mig en cykelhjälm. Visst, jag kommer se ut som en tönt, men jag är mer rädd om mitt liv än så.

Ikväll har jag tvättat lite lakan och handdukar i källaren. När jag skulle ner och hämta upp första omgången med tvätt tog jag på mig Jockes badtofflor. Precis innan jag skulle ta första steget ner för den långa spiraltrappan tänkte jag att jag kanske skulle ta hissen istället. Men så tänkte jag att jag kunde behöva röra på mig. Jag skulle tagit hissen! Jag har stl 38 i skor, Jocke har stl 44 och det betyder att hans skor är LITE för stora. Jag hade inte riktigt koll på skorna i förhållande till trappstegen så jag ramlade och slog mig på vänster skinka så in i norden. Nu sitter jag här och det bara bankar och bankar där bak, men det kunde gått betydligt värre så jag tänker inte så mycket på det.

Nu är det snart dags för del 2 av dagens Let's Dance och det kan jag inte missa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0