Orchidéer

För första gången i mitt snart 24-åriga liv har jag lyckats få en orchidé att blomma om, kan ni förstå?! Detta är nog så nära ett mirakel jag någonsin kommer att komma. Orchidéer är verkligen de finaste blommorna som finns, men i min värld är det bara gamla tanter som lyckas med konststycket att få dom att blomma om.

Prutts mormor har ett fönster helt fullpackat med orchidéer som blommor om flera gånger per år och jag frågar henne gång på gång vad hon gör för att få dom att blomma om och jag får det där svaret man inte vill ha

"Nej jag gör inget speciellt, ger dom en skvätt vatten då och då"

Jag har provat att vattna dom ofta, vattna dom sällan, vattna dom ibland, men lik förbannat vill dom inte blomma om. Men nu, nu verkar jag ha hittat ett fönster och en optimal vattning som gör att det där eländet faktiskt blommar om. Och en sak ska sägas, det är den första orchidén jag köpt i en blomsteraffär. Undrar om det har nåogon betydelse egentligen? Jag inbillar mig det iaf...


Inte världens skarpaste bild, men åååh så fin!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har aldrig lyckats med konststycket att få en orchi att blomma om, o kan inte annat än bli grymt avundsjuk. De är ju såå fina, hoppas den inte dör ifrån dig nu!!

2009-01-29 @ 22:41:19
URL: http://skarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0