En sann vän

Även i de mörkaste stunder finns det ljuspunkter. Den här gången har jag funnit en sann vän. En person som ställer upp oavsett. En person som lägger sina egna planer åt sidan för att finnas där för en. Underbart!

Det här är sista veckan innan semestern och jag tycker dagarna går så långsamt. Det är bara jag och Hanna (vår vikarie) på jobbet så för omväxlings skull finns det en del att göra. Jag kan inte påstå att det är tokmycket varje dag, men det finns något att pyssla med hela tiden.

I helgen hade vi lite besök. Dels av Jockes syster, dels av två kompisar som kom över på brunch i söndags. Som vanligt hade vi gjort för mycket mat, men så är det. Både jag och Jocke brås väl på våra mödrar.

Åter till den sanna vänskapen. Senaste dagarna har varit tunga. Turbulenta. Dom har gett perspektiv på saker och ting, för olika personer. Ibland vill man så gärna, men det går inte hur mycket man än försöker. Frågan är när man inser det? Jag som är så envis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0