Ett beroende jag inte kan ta mig ur

Jag har fastnat i ett beroende. Sex And The City-beroende. Fick boxen av Jocke i födelsedagspresent, och nu kan jag inte sluta att titta på den. Inte boxen, innehållet!

Sitter och tittar på sista sex avsnitten av säsong fyra. Aidan och Carrie har precis flyttat ihop och Carrie har sagt ja till att gifta sig med honom. Aidan måste vara, iaf fram till nu, den PERFEKTA pojkvännen/mannen. Snygg, gullig, omtänksam, förstående, respekterar ens önskemål ja allt sånt där man inte kan lära sig. Lära sig att laga mat, det kan alla, tom jag har ju lärt mig. Men allt det där andra, det är delar som definierar ens personlighet, det är alltid svårt att ändra på.

Alla har vi våra fel och brister. En del kan man lära sig att leva med, en del måste bara bort.

Samtidigt som jag sitter här och tycker att det är lite ensamt, tycker jag att det är skönt. Jag har bara mina egna saker att ta hand om, min egen skit, min egen disk, mina egna kläder. Jag har hela lägenheten för mig själv och ÄNTLIGEN kan jag ha den ordning som jag önskar skulle finnas här alltid.

Det sägs att perosner med kaos i sin omgivning är lugna på insidan medan personer med kaos inombords har det städat och i ordning i sin omgivning. Är jag en sån person? Är jag kaotisk inombords bara för att jag tycker om och har det i ordning i min omgivning (när inte prutt går runt här och lägger papper i hela lägenheten)?

Jag är också en sån person som älskar att planera. Jag vill ha koll på läget och slippa oväntade överraskning av negativ karaktär. Därför har jag planerat min vecka (eller ja, jag vet inte när Jocke har planerat att komma hem igen, men det är inte särskilt svårt att planera om när han väl bestämmer sig):

Måndag: Jobba, träna corepuls, kvällsmat, dammsuga och torka golven, pumpa framdäcket på cykeln, Sex And The City
Tisdag: Jobba, träna dansaerobic, kvällsmat, Sex And The City
Onsdag: Jobba, träna bodypump, kvällsmat, Sex And The City
Torsdag: Jobba, kvällsmat, Sex And The City (ev. lite häng)
Fredag: Jobba, träna powerstep, kvällsmat, Sex And The City
Lördag: Besök, ev. Gröna Lund
Söndag: Planera kommande vecka, handla inför veckan

Veckan kan tyckas något enformig, men när jag är själv kan jag vara trist och tråkig utan att någon berättar det för mig. Det är FRIHET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0