Gatufesten 2009

Ytterligare en vecka med tillhörande helg har gått förbi. Älskade Maria har nu gått på semester så nu är jag själv på kontoret. Eller ja, vi har två kontor, men jag och Maria sitter i ett av dom och resten av tjejerna i det andra.

I fredags for jag och Jocke till Sundsvall för Gatufesten. Tycker det var helt och ärligt ÖVERSKATTAT! Artisterna började på tok för tidigt för att vi ens skulle ha en chans att lyssna på dom. Jag tokmissade Tomas Ledin av just den anledningen. Vi hade knappt ätit klart förrän han skulle upp på scen. Aja, sällskapet var i vilket fall trevligt.

Jag har lite projekt på gång, projekt som jag inte kan prata om just nu. Men jag berättar när tiden är inne.

Fick Sex And The City-boxen av Jocke i födelsedagspresent. Sen den dagen har jag sträcktittat på den så många kvällar jag bara kunnat. Nu har jag bara två skivor kvar. :( Sitter här och skriver som Carrie Bradshaw, förutom att jag inte skriver några träffsäkra kolumner och livet som singel i New York. Istället sitter jag här och berättar om min tråkiga vardag som aldrig innehåller något ordinärt.

Har hittat ett halsband på Kyssjohanna som jag gärna skulle vilja ha, men den här månaden känns det inte som det ens är att tänka på. Vissa månader bara försvinner pengarna innan månades ens har börjat. Dessvärre kan jag inte säga "pengar är inte något problem" som min älskade vän Challe, men jag kan säga att jag klarar mig, att det inte går någon nöd på mig, ännu.

Idag har det dåliga vädret kommit till Sthlm. Det är både bra och dåligt. Det som är bra är att jag nu kan träna utan att ha dåligt samvete för att jag istället skulle vilja bada och umgås med folk. Det dåliga är just det att jag inte längre kan bada och ligga på bryggan här utanför till 21.30 om kvällarna. En annan BRA sak är förresten att blommorna på balkongen nu har en chans att återhämta sig då den finaste blomman av dom som står där ute fått sig en rejäl törn av värmen och "tappat" alla sina rosa små söta blommor.

Apropå det dåliga vädret är det dags att gå och hänga upp min nytvättade bikini och hänga den på tork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0