Mammas goda köttfärssås

Jag har åtta arbetsdagar kvar innan semestern. Detta är åtta dagar som kommer gå så in i sörens långsamt. Hade jag inte varit så medgörlig hade troligtvis min semester börjat redan på måndag, dvs. om tre arbetsdagar, men ibland måste man plocka fram den där snälla människan i sig själv. Å andra sidan är det ändå ganska fint väder så att jobba och tjäna pengar när jag har fina kvällar att komma hem till gör inte så mycket. Det som känns tyngst är väl att Jocke började sin fyra veckor långa semester i måndags, så att inte ha semester tillsammans är lite tråkigt. Men i dessa tider ska man vara glad att man har ett jobb att ta semester från.

Sitter här igen, fast vid Sex And The City. Tvättmaskinen går på högvarv och jag har precis mumsat i mig mammas köttfärssås. Tänkte ta en liten runda med dammsugaren om en stund, göra lite snyggt omkring mig. Och om jag inte minns fel så skrev jag det på min "att-göra-lista" för veckan.

Igår fick jag ett sms från Anna, hon undrade om jag och Jocke ville följa med till Södra bar imorn. Självklart vill vi det, men jag får gå ensam för Jocke är hemhemma i Oskarshamn tills på fredag.

När jag tränar ploppar det alltid upp massa bra saker jag tänker att "det här ska jag skriva om, det blir ju lite roligt, inte bara min tråkiga vardag", men så fort passet är slut är det som bortblåst. Jag får göra som min psykologilärare gjorde med oss i en uppgift där vi skulle tyda våra drömmar. Hon uppmanade oss att lägga papper och penna vid sängen så att vi så fort vi drömt nåt kunde skriva ner det så vi inte glömde det. Kanske dags att lägga penna och papper brevid vattenflaskan när jag tränar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0